×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مشکل بزرگ ترکیه حمل و نقل لجستیک

مشکل بزرگ ترکیه حمل و نقل لجستیک، گفته می‌شود صدی نودوپنج تولیدکنندگان و صادرکنندگان با مشکل لجستیک مواجه هستند.

از جمله موارد و مشکلات صادرکنندگان پیدانکردن کانتینرهای خالی است.

مسائل مربوط به رزرو و کانتینرها، هزینه‌های بنادر و بارگیری و هزینه‌های کارگری از جمله مشکلات صادرکنندگان ترکیه است.

اکوپرشین: علاوه مشکلات حمل کالای صادراتی مسائل مربوط به جابه جائی از مبادی تولید به مقاصد مصرف در استان‌های کشور نیز از جمله مشکلات کارخانه داران ترکیه است.

اتحادیه صادرکنندگان لوازم خانگی ترکیه می‌گوید که همه صادرکنندگان ترک برنامه هدفمند برای ۱۰ سال آینده برای صادرات دارند ولی ترکیه در مقابل رقیب بزرگی چون چین قرار دارد که تولیدات خود را به طور سریع و ارزان به بازارهای اروپا می‌رساند و برای سرعت بیشتر در جذب بازار پروژه راه کمربندی (کوشاک) را آغاز کرده و در بسیاری از کشورها نسبت به خرید بنادر اقدام نموده است.

چین در آمریکای مرکزی رقیبی برای کانال پاناما در دست ساخت دارد وکانال نیکاراگوئه را در دست اجرا دارد.

ترکیه به نسبت چین که از راه دور بازارهای اروپا را تسخیر می‌کند آوانتاژ نزدیکی به بازار را در حوزه اروپای شرقی و اتحادیه اروپا در اختیار دارد.

تولیدکنندگان و صادرکنندگان ترکیه در سال جدید برای صادرات امیدوارند ولی مشکلات زیادی در این کار دارند که از آن جمله ویروس کرونا، تعطیلی مراکز خرید اروپا، دپو شدن کالاهای صادراتی در انبارهای اتحادیه اروپا به خصوص فرانسه و آلمان.

دکتر ابراهیمی گفت: در سال۲۰۲۱ تولیدکنندگان اروپا به طراحی و همچنین تکنیک اتومبیل‌های تولیدی در حوزه لجستیک خیلی توجه کرده و سرمایه گذاری کلانی در این حوزه کرده اند و تولیدکنندگان آسیایی نیز در حال اخذ امتیاز و گواهینامه‌های تولید از کارخانجات شرق آسیا و اروپا و آمریکا هستند و خود را برای تولید و مونتاژ آماده می‌کنند.

ترک‌ها برای پیدا کردن بازار به هر گوشه کناری سر می‌کشند و با مسائل خاصی درگیر هستند مسئله لجستیک در کشورهای پیشرفته کامل حل شده ولی ترکیه هنوز با تمام پیشرفت‌هایی که کرده همچنان با بالارفت اقلام صادراتی مشکل لجستیک حمل و نقل دارد و مسئله حمل و نقل و جابه جایی تولیدات برای صادرکنندگان همانند یک غولی است که جلو صادرات را می‌گیرد.

در ترکیه در هر کنفرانسی که بر پا می‌شود مسئله طراحی، برند و ایجاد مارک تجاری و بسته‌بندی مطرح می‌شود ولی اساس کار بعد از تولید جابه جائی کالای تولیدی است که اغلب با مشکلاتی همراه است.

روزنامه اقتصادی دنیا در مطلبی از کریم اولکر می‌نویسد که:  در ماه گذشته شکایات زیادی از صاحبان صنایع لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و اتحادیه صادرکنندگان وابسته به آن (EVSID ) در امر کمبود وسایل حمل و نقل و لجستیک شده که علاوه بر کمبود و نوبت‌های طولانی برای پیدا کردن وسایل حمل و نقل افزایش قیمت حمل هم مشکل دوم بوده است.

صادرکنندگان ترک پیشنهاد می‌کنند که باید در مرحله اول کمیسیون لجستیک در وزارت تجارت تشکیل شود و مثل امریکا FMC به وجود آید و کلیه آرماتورها، بنادر و ناوگان دریایی و هرآنچه در حوزه حمل و نقل کار می‌کنند تحت یک دیسیپلین خاص دربیاید.

در شرایط پاندومین باید استراتژی‌های جدیدی در صنعت لجستیک تعریف شود و مشوق‌هایی در نظر گرفته شود و همچنین قیمت‌ها و عملیات و اقدامات کشورهای رقیب باید مورد بررسی قرار گیرد.

از جمله شرایط دیگر در کسب بازار مسئله ری اکسپورت است که می‌توان تولیدات کشورهای بازارهای هدف را بازاریابی کرده و با تغییراتی درآن از لحاظ بسته‌بندی حجم به صورت ری اکسپورت به اهداف تجاری فروخت.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false