×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
چقدر فکر، چقدر وقت و چقدر کارهای زیاد؟!

چقدر فکر، چقدر وقت و چقدر کارهای زیاد؟! حدود سه سال پیش تصمیم گرفتم که پس از پایان کار اداری موظف با گردآوری کتاب مقالات و همچنین تاریخچه یک فعالیت مهم در راستای مبحث آبزیان به خوبی و با نشاط و با عشق و علاقه واحساس مسئولیت، اندک تجربه خود را در دسترس مخاطبان خاص خود قرار دهم تا این ارتباط دوسویه فکر و اندیشه بنده را در روزمرگی‌های روزگار و افق امید به آینده گرفتار بی تفاوتی ننماید.

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: خوشبختانه یا شوربختانه به دلیل استمرار کارهای نوشتاری و دارا بودن تعداد زیادی از آثار مکتوب رسانه‌ای مشکل خاص  و مهمی نداشتم که به خاطر آن‌ها روال ثبت و ادامه راه میسور بود.

در ادامه برای دسترسی به منابع قدیمی مکتوب برای این گردآوری وبعضا تالیف به کتابفروشی‌های روبروی دانشگاه تهران، کتابخانه‌های دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و موسسات مرتبط و سرچ کردن و فیش برداری از فضای  مجازی علمی و خرید آنلاین از مراکز فروش الکترونیکی کتاب‌های مرجع با هزینه شخصی مراجعه، مکاتبه و مصاحبه داشتم.

در میان مراجعات به موسسات دانشگاهی و پژوهشی به یک نکته مهم وحیرت کننده با اسناد و مستندات مکتوب و موجود رسیدم.

منابع علمی و کتاب‌های فراوانی بالغ بر یک هزار جلد را که بررسی  نمودم بسیاری از اسامی نویسندگان و پدید آورندگان برایم آشنا و سال‌ها مستقیم ویا غیر مستقیم به صورت خطی و موضوعی با آنان در ارتباط کاری و تخصصی بودم.

کسانی بودند که تقریبا در ۴۰ سال اخیر وزیر، معاون وزیر، قائم مقام، مدیرکل و یا ریاست یک سازمان، یک موسسه و یا مرکز آموزشی، پژوهشی واجرایی و … را با هزاران همکار اداری در طول سال‌ها بر عهده داشتند که کتاب‌های سنگین از نظر کمیت  و تعدادصفحات را تالیف، ترجمه و گردآوری کرده بودند و نکته جالب این که اکثر کتاب‌های تخصصی فوق بیشتر از یک نام نگارنده بر خود داشت که با شناختی که از اسامی مولفین ومترجمین حوزه کاری خود داشته و دارم به این برداشت‌ها به صورت نسبی ونه مطلق رسیدم:

با کار اجرایی طولانی و مستمر در سطوح مدیریتی چگونه وقت لازم برای این کار را داشته‌اند؟

چه میزان ساعت را در طول شبانه روز  مشغول تفکر و الگو سازی مطالب کتاب‌ها در حجم تکثر وصفحات حجیم وادیت و ویراستاری داشته‌اند؟

با انجام کارهای اجرایی سخت و طاقت فرسا مثلا چگونه زمان لازم برای تدریس  همزمان در دانشگاه و مراکز علمی با رشد قارچ گونه این پایگاه‌های علمی داشته‌اند؟

قیمت‌های بسیار نازل و پایین کتاب‌های این دوستان با بهترین چاپ و مرغوب ترین کاغذ وساپورت مالی و اعتباری این کتاب‌ها از چاپخانه تا کتابخانه آیا برای همه افراد میسر بوده ویا افراد خاص ذی نفوذ  مدیریتی کانالیزه از آن برخوردار بوده‌اند؟

حق الزحمه پرداختی تالیف این کتاب‌ها و مکتوبات بر اساس چه ضابطه قانونی و شیوه نامه ای برای کسانی که در همان سازمان ویا موسسه به طور رسمی موظف به کار اداری بوده به صورت موازی  کاری پرداخت شده است؟

اگر  مستندات و پازل‌های این رانت و بهره مندی از مواهب ملوک الطوایفی تولید محتوا وتعارف و ترجمه، کنار هم  چیدمان شود با مدارک انکار ناپذیر مکتوب به نتایج عجیب و قابل تاملی وتعجبی خواهیم رسید که در آینده با یاری حق به آن خواهیم پرداخت.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false