×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فولاد مبارکه در مسیر صنعت سبز

فولاد مبارکه در مسیر صنعت سبز، با تلاش متخصصان صنعت فولاد، سامانه پاشش آب بر روی پایل‌های کنسانتره و گندله پارک‌های انباشت و برداشت ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه طراحی، نصب و با موفقیت راه اندازی شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از صدا و سیما: راه اندازی سامانه پاشش آب بر روی پایل‌های کنسانتره و گندله فولاد مبارکه؛ مدیر اجرای طرح‌های نواحی آهن‌سازی و فــــولادسازی گروه فولاد مبارکه اصفهان، اجرای این طرح را در زمینه توجه به ملاحظات زیست‌محیطی این شرکت بیان کرد و گفت: اجرای این طرح کاهش حداکثری گردوغبار ناشی از مواد اولیه انباشت‌شده و جلوگیری از پراکنش مواد در هنگام وزش باد در پارک‌های انباشت و برداشت را در پی دارد.

رضا خادم کیمیائی افزود: امکان مانیتورینگ و کنترل پاشش آب در ۲۷ زون مستقل، امکان شناسایی محل نشتی بر روی خطوط پایپینگ و در نتیجه کاهش قابل‌توجه مصرف آب از مزایای قابل توجه اجرای این طرح زیست محیطی است.

رئیس اجرای طرح‌های ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه هم در خصوص مراحل اجرای این طرح گفت: با افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پمپ‌خانه موجود، خطوط جدید به طول حدود ۳۰ کیلومتر در طول مسیر پایل‌های موجود ایجاد و با استفاده از رینگ بسته آب موردنیاز طرح تامین شد.

محمد حسنی افزود: تعداد نازل‌های استفاده‌شده در این طرح ۲۵۰ عدد در نظر گرفته شد که قابلیت توزیع یکنواخت آب را در طول مسیر پرتاب خود دارد و با فشار ایجادشده در رینگ آب تغذیه‌کننده آن‌ها، سطوح پایل‌ها، منطقه‌ای به وسعت حدود ۱۶۰ هزار مترمربع را تا حدود ۹۰ درصد پوشش می‌دهد.

حمید بزاز رئیس واحد مواد خام ناحیه آهن‌سازی نیز مزایای اجرای طرح جدید را درمقایسه با طرح قبلی شامل همپوشانی مناسب پاشش آب، بهبود مسیر‌های دسترسی و عمر لوله‌ها بیان کرد و گفت: اجرای این طرح با توجه به اولویت‌دار بودن انباشت حداکثری مواد اولیه در پایل‌ها، به‌دلیل نیاز فولاد مبارکه از یک طرف و دسترسی نداشتن کامل پیمانکار به مسیر‌های موردنیاز برای حفاری و اجرای لوله‌های دفنی از طرف دیگر، با دشواری‌های زیادی همراه بود که با همکاری و مشارکت مناسب مجموعه توسعه و بهره‌برداری، این مهم به‌خوبی محقق شد و این طرح زیست محیطی پس از رفع عیب و برگزاری آموزش‌های لازم تحویل بهره‌بردار شد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیش از نیمی از فولاد کشور را تامین می‌کند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false