×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پول پاشی سندیکای بیمه گران ایران میان برخی خبرنگاران با چه هدفی

پس از فاش شدن پرداخت بیش از ۲۵ میلیارد ریال حق مشاوره توسط در سندیکای بیمه‌گران ایران، این بار مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سندیکا، دبیرکل را با چالش جدی مواجه کرده است.

اکوپرشین: این اتفاق در آستانه برگزاری انتخابات سندیکا، او را با اتهام توزیع پول میان خبرنگاران به منظور دفاع از عملکردش مواجه کرده است.

هر سال شرکت‌های بیمه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار مراسم یادبودی برگزار کرده و هدایای کوچکی به رسم یادبود به آنها تقدیم می کنند، اما امسال که به دلیل شیوع بیماری کرونا همه گردهمایی های حضوری لغو شده اند، گویا تصمیم بر این شده است که سندیکای بیمه گران ایران در رویدادی منسجم، به صورت نمادین از برخی خبرنگاران تجلیل کرده و هدایای دریافتی از شرکت ها را برای سایر خبرنگاران ارسال کند.

تصمیم شورای مدیران روابط عمومی صنعت بیمه آن بوده است که هدایا به صورت عادلانه و با هدف گرامیداشت این روز به اصحاب رسانه اهدا شود، اما آن چه در عمل اتفاق افتاده، بسیار متفاوت بوده است.

اطلاعات موجود نشان می دهد سندیکای بیمه گران ایران از تعداد قابل توجهی از شرکت های بیمه مبلغ ۶۰ میلیون ریال بابت هدیه خبرنگاران دریافت کرده، اما این مبلغ را بین تعداد محدودی از خبرنگاران تقسیم کرده است.

تخصیص هدایای ۱۰۰ میلیون ریالی، ۷۰ میلیون ریالی و ۴۰ میلیون ریالی به تعدادی از افراد حاضر در مراسم روز خبرنگار توسط سندیکای بیمه گران ایران، موجب شگفتی خبرنگاران این صنعت شده است.

آنها معتقدند هدیه تنها به منظور گرامیداشت یک واقعه می تواند مفهوم داشته باشد و نباید میزان آن از حد متعارفی بیشتر باشد، در حالی که پرداخت ارقام چندین میلیونی در قالب هدیه می تواند شبهه برانگیز باشد.

ماجرا زمانی جالب‌تر می شود که بدانیم سندیکای بیمه گران ایران با وجود داشتن منابع حدود یک میلیارد ریالی برای توزیع هدایای این روز، پس از حاتم بخشی به عده ای خاص، با کاهش شدید منابع مالی مواجه شده و در نهایت تصمیم گرفته باقی مانده آن را در قالب هدایای بسیار ناچیز میان سایر خبرنگاران این حوزه تقسیم کند، اما در نهایت این اقدام هم انجام نشده است!

این روند از سوی برخی خبرنگاران حاضر در جلسه گرامیداشت روز خبرنگار مورد اعتراض قرار گرفته است، به طوری که شنیده می شود برخی از حاضران در آن جلسه هدیه دریافتی خود را به سندیکای بیمه گران ایران عودت داده اند.

از دیگر ابهامات مطرح شده درباره این مراسم، حضور یکی از اعضای شبکه فروش صنعت بیمه در قالب خبرنگار و دریافت هدیه میلیونی بوده است.

همچنین دو نفر از مدیران روابط عمومی حاضر در جلسه نیز هدایایی دریافت کرده اند. این جلسه با حضور دو تن از اعضای هیات رییسه سندیکا برگزار شده است.

از سوی دیگر، برخی اعضای شورای مدیران روابط عمومی صنعت بیمه نیز با اعتراض شدید به این اتفاق و گزینش خبرنگاران همراه با توزیع هدایای میلیونی، از مقام ناظر خواسته اند به موضوع ورود کنند.

«سید محمد کریمی» دبیرکل کنونی سندیکای بیمه گران ایران، روزهای پایانی دوره فعالیت خود در این نهاد صنفی را می گذارند و گفته می شود از گزینه های در نظر گرفته شده برای ریاست کل بیمه مرکزی در دولت جدید است، او اما تاکید کرده است که ترجیح می دهد در همین جایگاه خدمت خود را ادامه دهد. با این حال، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران از طریق انتخابات مشخص می شود.

در چنین شرایطی، بعید نیست توزیع پول های کلان میان برخی خبرنگاران از طریق سندیکا، بی ارتباط با انتخابات پیش رو باشد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false