×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
حامیان مردم یا جویندگان رانت؟

حامیان مردم یا جویندگان رانت؟، اگر اکثریت مردم اعلام کنند که دیگر پروتئین قرمز، سفید، لبنیات، تخم مرغ، میوه و…مصرف نخواهند کرد آیا دست از سر مردم بر می‌دارید؟ واین حجره‌های تاریک کاسبی سه نبش اتان دیگر رونقی خواهد داشت؟ بس کنید و توجیه بی اساس نکنید که هرگز حنایتان نزد مردم رنگی نداشته و نخواهد داشت.

علیرضا کیهان‌پور

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: فعالان اقتصادی، تولید کنندگان، صنوف مختلف و… دارای اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، سندیکا‌ها، انجمن‌های صنفی و تخصصی هستند که کلا موسوم به NGO‌ها هستند.

در هنگامه گرانی، کمبود و نایاب شدن هر کالایی به ویژه اقلام غذایی مایحتاج و ارزاق ضروری سفره مردم، گروهانی از این سخنگویان، مدیران عامل، رییس، دبیرکل، هیات مدیره و سایر اعضای این سمن‌ها ( تشکل‌های مردم نهاد) حتی در بخش خصولتی و نیمه دولتی با مصاحبه‌ها و اظهار نظرهای بی اساس و صرفا توجیهات بی بنیاد سعی در اقناع افکار عمومی دارند که‌این نسخه نخ نما و آلوده به تزویر ورانت آنان فقط کرامت انسانی جامعه را به زیر سوال برده و شخصیت والای مردم را به سخره می‌گیرند.

به‌این نمونه‌های تکراری و مشمئز کننده لطفا نگاهی خلاصه وار داشته باشید:

افزایش قیمت جوجه یک روزه گوشتی و قاچاق آن به کشورهای همجوار

کمبود ارز برای واردات نهاده ها، گرانی، احتکار و نابسامانی درگاه توزیع نهاده‌ها برای تغذیه دام، طیور و آبزیان

قطعی برق نوسانات آن و اثرات پیش بینی نشده!!! و سوء آن بر روند تولید

کشتار دام مولد، قاچاق دام، حذف گله‌های مرغ تخمگذار به هر بهانه‌ای

روانه کردن زودتر از زمان دام سبک وسنگین شیرده، آبستن به کشتارگاه‌ها و برپا ساختن بره کشی و…

یک روز به بهانه بازار شب عید نوروز، بازگشت حجاج، پیک عروسی و عزا، ماه مبارک رمضان، محرم و صفر، اعیاد و…فقط و فقط بهانه‌ای برای توجیه گرانی صد باره و کمبود گوشت، روغن، برنج، تخم مرغ و…

و اما دم‌خروس که بیرون‌زده ‌اینجاست یک سووال که نگارنده برایش قابل مشاهده بوده و ملموس ویلموتس کلاهبردار ودست اندرکاران مرغ گوشتی وتخم گذار است.

آیا فردی شناخته شده با مدرک سوپر پروفسوری و دانش آموخته دانشگاه ماساچوست به فرض محال فقط در یک مقطع ده ساله رشد خرچنگی خود از رانت طیور کشور که حتی قادر به خرید یک دوچرخه هرکولس نبود که هیکل گنده‌اش را حمل کند! چقدر باید سالم و مردمی کار کند و به امانت مردم در قالب اتحادیه، تعاونی، انجمن و سندیکای تخصصی وفادار باشد که از بوریا به پوریا و عرش برسد؟

منازل مجلل، انواع اتومبیل‌های لوکس روز، انباشت سرمایه آلوده، مالک مرغداری، کارخانه تولید خوراک دام وطیور و…هیچ کدام بیانگر یک فعالیت سالم در کوتاه مدت هرگز نخواهد بود.

آقایان توجیه گر علت ومعلول گرانی گوشت و مرغ وتخم مرغ و لبنیات و…که در NGO‌های وابسته به خود به مانند کبک سر فروبرده به برف فقط لاف و حرف از سکه افتاده می‌زنید لطفا اتومبیل‌های شاسی بلندتان بامدل ۲۰۲۱ را بچسبید اما درخواست نگارنده‌این است که هبه و واگذاری این اتومبیل‌ها را به چرخه برخی مسوولین نداشته باشید که هم سبب بیشتر فربه شدن امثال شما شده اند که “همه جا اعلام می‌کنید ما با پول همه را می‌خریم اما با قیمت‌های متفاوت!!!.” ونیز مسابقه و ماراتن سوء استفاده و پولشویی در خفاء.

اگر به کودکی شیر و پروتئین دامی برای رشد و نمو و بیماران محتاج به غذا چیزی نرسد یقین بدانید که آه آنان دیر یا زود دامان رانت امثال شما را خواهد گرفت و در پیشگاه عدالت خداوند پنجه بر گلویتان فشرده خواهد شد.دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد چرا که‌ایمان داریم به کلام پاک پروردگار که می‌فرمایند:

الله علیم به ذات الصدور( قرآن مبین).

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false