×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جابجایی ۶۲ هزار تن کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

جابجایی ۶۲ هزار تن کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره)، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: روزانه ۶۲ هزار تن کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) جابجا می‌شود و روند خروجی این کالاها بیش از ورود است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌، داریوش امانی در سفر یک روزه به استان خوزستان و بازدید از اسکله و پایانه بار بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: در حال حاضر حمل کالاهای اساسی از بنادر یکی از موضوعات مهم کشور است و در سفر قبلی به بندر امام خمینی(ره)، حمل کالاهای اساسی از این بندر به طور میانگین روزانه توسط ۱۹۰۰ کامیون جابجا می‌شد که بر اساس مصوبه شورای عالی ترابری و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد این تعداد به روزانه ۲۵۰۰ کامیون برسد.

وی افزود: روز گذشته ۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کامیون کالای اساسی از بندر امام خمینی‌(ره) تخلیه شد و جابجایی کالاهای اساسی جابجا شده از این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۹۲ هزار تن کالاهای اساسی از بنادر کشور جابجا می‌شود که از این میزان ۶۲ هزار تن مربوط به بندر امام خمینی(ره) بوده و ۳۰ هزار تن دیگر از از بنادر امیر آباد، انزلی، نوشهر، چابهار و فریدون کنار به سایر نقاط کشور جابجا شده است.

امانی ادامه داد: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی از بنادر جابجا شده است که سهم بندر امام خمینی(ره) از این میزان ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن است.

وی تصریح کرد: روند خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) نسبت به واردات این کالاها بیشتر شده است و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالاهای اساسی آماده حمل از بندر امام(ره) تا یک ماه آینده بارگیری خواهند شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: مشکلی در حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) نداریم.

امانی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط ستاد کرونای وزارت راه و شهرسازی، واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل جاده‌ای نیز در حال انجام است.

وی به اجرای طرح‌های تشویقی اشاره کرد و بیان کرد: واگذاری و تحویل یک جفت لاستیک تشویقی در بنادر جنوبی کشور از جمله بندر امام خمینی(ره) به ازای هر ۵ بارنامه حمل کالاهای اساسی و روغن موتور تشویقی از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای رانندگان حمل کالاهای اساسی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این ظرفیت وجود دارد که جابجایی کالاهای اساسی از بنادر کشور به روزانه ۱۰۰ هزار تن برسد.

وی افزود : تمامی مرز‌های زمینی کشور بسته هستند و زائران اربعین حسینی به این مرز‌ها مراجعه نکنند.

داریوش امانی در بازدید از پایانه مرزی شلمچه گفت : هیچ یک از مرز‌های زمینی کشور برای خروج زوار باز نیستند و طبق اعلام ستاد اربعین حسین تنها ۶۰ هزار نفر با استفاده از خطوط هوایی و طبق دستورالعمل‌های اعلام شده امکان حضور در مراسم اربعین را دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه زائران اربعین حسینی به اطلاعیه‌های ستاد اربعین توجه کنند، افزود: هیچگونه پیش فروش تور‌های برگزاری اربعین حسینی قانونی نیست و مردم مراقب کلاه‌برداری‌ها در این خصوص باشند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false