×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
همه در راستای صیانت از تولید داخل حرکت کنند

همه در راستای صیانت از تولید داخل حرکت کنند، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که همه باید در راستای صیانت از تولید داخل حرکت کنند، گفت: همه ما باید از بخش تولید و مصرف حمایت کنیم و این کار با شعار محقق نمی‌شود و به حمایت عملی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از اخبار سبز کشاورزی، دکتر محمد قربانی در جلسه قرارگاه جهاد تبیین در نظام ارتباطات بخش کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر عده‌ای با راه انداختن کمپین نخریدن مرغ و تخم‌مرغ ناخودآگاه به دنبال ضربه زدن به تولید داخل هستند، در حالی که با این کار هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده هر دو آسیب می‌بینند و در آینده نه چندان دور با خروج تولیدکنندگان از چرخه و کاهش تولید، قیمت کالاهای مذکور بیش‌تر می‌شود.

وی افزود: ۲۲سال پیش و در سال ۲۰۰۰ میلادی وال استریت ژورنال پیش‌بینی کرد که در آینده تغییراتی در نظام مدیریت کشورها اتفاق می‌افتد و وزارت کشاورزی و امور خارجه حذف و به جای آن وزارت سیاست غذایی ایجاد می‌شود و امروز همان روز است.

نظم جدید جهانی غذا در حال شکل‌گیری است

قربانی تصریح کرد: مجله اکونومیست نیز به تازگی طرحی با سه خوشه گندم منتشر کرده که در آن به جای دانه گندم جمجمه قرار گرفته و به‌نظر می‌رسد این سه شاخه گندم یعنی آمریکا، روسیه و چین که نظم جدید جهانی غذا را شکل می‌دهند و جامعه ما نسبت به چنین پالس‌هایی باید حساس باشد.

وی گفت: جمجمه‌های روی جلد مجله اکونومیست معضلات قحطی، خشک‌سالی، عدم تجارت و عدم تأمین را نشان می‌دهد و کشورهای کوچک نیز برای تأمین غذا به سه کشور مذکور وابسته می‌شوند و بدهی آن‌ها به سه قدرت بزرگ نیز افزایش می‌یابد. 

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش باغبانی ما به سبب عدم وابستگی به ارز چهار هزار و ۲۰۰تومانی خوش درخشیده، ولی بقیه بخش‌ها دچار مشکل شدند که باید با اتخاذ تدابیر مناسب در این بخش گره مشکلات را گشود.

قربانی افزود: در بحث هدفمندی یارانه‌ها ما سه مرحله قبل، حین و بعد را داریم که هر سه مرحله تأمین و تبیین بسیار مهم است.

توطئه دشمن برای از بین بردن امنیت غذایی کشور

وی با اشاره به این‌که کمپین به راه افتاده در فضای مجازی مبنی بر تحریم خرید مرغ و تخم‌مرغ فقط به تولیدکننده داخلی آسیب می‌رساند، گفت: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام مرغ و تخم‌مرغ مازاد و شرکت‌های پگاه، کاله و میهن شیرهای مازاد را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاهی‌رسانی به مردم در مورد توطئه دشمن برای از بین بردن امنیت غذایی کشور گفت: در فضای فعلی برخی که به دنبال ایجاد هرج و مرج در جامعه بودند، ناکام ماندند و اکنون در پی ضربه زدن به تولید داخل هستند که باید با اتخاذ تدابیر مناسب توطئه آن‌ها را خنثی کرد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false