×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
برگزاری نمایشگاه فناوری‌های کشاورزی در تهران

نمایشگاه فناوری‌های نوین کشاورزی با همت پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و با حضور ده‌ها شرکت خصوصی به منظور تسریع در حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از صدا و سیما، این نمایشگاه با هدف شبکه سازی نخبگان حوزه فناوری‌های نوین کشاورزی، تکمیل زنجیره ارزش این فناوری‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فعالان حوزه فناوری‌های نوین کشاورزی، نیاز سنجی فناوری و تسریع تجاری سازی فناوری‌های موجود برپا شده است.
در حاشیه این نمایشگاه تفاهم نامه هشت جانبه همکاری در راستای تولید؛ تکثیر، نگهداری و تجاری سازی هسته‌های اولیه سالم ارقام میوه گرمسیری، معتدله و غیر معتدله بین معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، موسسه تحقیقات علوم باغبانی، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی، انجمن صنفی کشت بافت گیاهی و صندوق حمایت از توسعه نهال در بخش کشاورزی منعقد گردید.
رئیس پژوهشگاه بیو تکنولوژی کشاورزی ایران در باره هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: هدف اصلی این رویداد در کنار یکدیگر قرار دادن شبکه زنجیره ذی نفعان ایجاد کننده فناوری و بهره برداران است که شامل همه معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی، موسسات و مراکز پژوهشی شرکت‌های دانش بنیان است.
غلام رضا صالحی جوزانی افزود: این امر موجب تسریع ورود فناوری‌ها به عرصه کشاورزی می‌شود و با تجاری سازی و واگذاری فناوری‌ها به بخش خصوصی عملا شاهد رشد رسوخ دانش در بخش کشاورزی خواهیم بود.
به گفته صالحی جوزانی این تفاهم نامه‌ها شامل فناوری‌های مختلفی مانند کشاورزی عمودی و ساخت بیورآکتور‌هایی است که بتوان محصولات کشاورزی را در محیط بسته و در بیورآکتور‌ها تولید کرد همچنین ساخت کیت‌های تشخیصی عوامل بیمار گر گیاهان و در کنار آن انتقال فناوری‌های ریزه ازدیادی گیاهان مختلف و عاری سازی از ویروس‌ها وباکتری‌ها در گیاهان باغی است ضمن اینکه در این قرارداد‌ها تلاش هست که با همکاری بخش خصوصی ارقام جدید گیاهان ارزن و سورگوم که مقاوم به خشکی و سازگار با شرایط کشور هستند با کمک بخش خصوصی به سرعت وارد عرصه تولید شوند.
در این رویداد نمایندگان و سفرایی از کشور‌های عراق، ارمنستان روسیه و ترکمنستان حضور داشتند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false