×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
استفاده از برات و سفته الکترونیکی در شبکه بانکی

استفاده از برات و سفته الکترونیکی در شبکه بانکی؛ برای نخستین بار قراردادهای الکترونیکی و ابزارهای برات و سفته الکترونیکی که از سوی وزارت اقتصاد طراحی شده در شبکه بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین، معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب اظهار داشت: در واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و همچنین بازپس‌گیری مطالبات بانک‌ها استفاده از هوش مصنوعی و بکارگیری فناوری‌های دیجیتال تاکید می‌شود.

سیدعباس حسینی با بیان اینکه از هر آنچه به ارائه خدمت سریعتر به مردم در قالب اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود، استقبال می‌کنیم، افزود: ارائه خدمات غیرحضوری در شبکه بیمه و بانک مورد تاکید وزارت اقتصاد است.

وی همچنین یکی از ویژگی‌های عصر دیجیتال را تولید و پردازش انبوهی از اطلاعات عنوان کرد و گفت:‌ با استفاده از هوش مصنوعی و ربات‌ها امروزه حتی مقالات علمی در نشریات تخصصی درج می‌شود و حتی بسیاری از کارهای انسان توسط این ابزارها مدیریت می‌شود.

معاون بیمه و بانک این را هم گفت که گسترش فناوری‌های دیجیتال موجب ظهور دیکتاتوری‌های دیجیتال در جهان می‌شود و یکی از ویژگی‌های این عصر در لحظه بودن، بی‌وقفه، شخصی‌شده،‌ همگانی، فراگیر و استقلال در زمان و مکان به شمار می‌رود و خدمات در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در عصر دیجیتال لازمه چابکی و فعال بودن دستگاه‌ها میزان انطباق در تحول محیطی بوده و به معنای آن است که در دنیای مملو از پیچیدگی توانسته خود را با تحولات به‌روز کند.

حسینی افزود‌‌: سازمان‌های در حال تحول اجازه نمی‌دهند و منتظر نمی‌مانند که مشکلات به سطوح بالاتر داده شود. سرعت در عصر دیجیتال، پاشنه آشیل است و سازمان‌های باسرعت بالا می‌توانند سازمان‌های کندتر را از دور خارج کنند.

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد که در کنفرانس تحول دیجیتال، بانک و بیمه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: داده‌ها، سوخت تحول دیجیتال است و در عصر دیجیتال نمی‌توان به اتصال شبکه‌ای بی‌تفاوت بود چراکه سود بنگاه‌ها و شرکت‌ها را افزایش می‌دهد.

حسینی ادامه داد: هرچه تعداد مشتریان افزایش پیدا کند شبکه و پلتفرم افزایش می‌یابد و ثروت بیشتری در شرایط ثبات هزینه‌ها خلق می‌کنند.

وی بیان کرد: بحث اداره شرکت‌ها با استفاده از هوش مصنوعی از جایگاه مناسب خود برخوردار است؛ زیست‌بومی که همه ذی‌نفعان در یک اکوسیستم واحد فعالیت خود را ارائه دهند.

بنابر اعلام ستاد خبری کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد اضافه کرد: حضور تکنولوژی منجر می‌شود بخش از کارگران قابلیت انطباق خود را از دست بدهند و هوش مصنوعی این امکان را فراهم می‌کند که مدیریت افراد نیز فراهم شود.

حسینی تاکید کرد: اگر نظام بانکداری می‌خواهد به این تجربه خوشایند برای مشتریان خود برسد راهی جز استفاده از ابزارهای دیجیتال و فناورانه ندارد.

وی ادامه داد: در لحظه بودن، بی‌وقفه بودن، خدمات شخصی‌سازی شده، قابلیت پیش‌بینی پذیری داشتن، همگانی‌ و فراگیر بودن و استقلال در زمان و مکان ازجمله شاخص‌هایی است که باید برای ارائه خدمات به مردم مورد نظر قرار گیرد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false