×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
راز گرانی مسکن؛ سیگنال نرخ دلار به بازار

راز گرانی مسکن؛ سیگنال نرخ دلار به بازار، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن تصریح می‌کند: افزایش نرخ‌ها نشات گرفته از این است که دولت، مجلس و مسوولان؛ مسکن را تبدیل به کالای سرمایه‌ای کرده‌اند و این کالای سرمایه‌ای در بازار مسکن و در بازارهای موازی حرفی برای گفتن دارد و به دنبال حفظ جایگاه خود است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از خبرآنلاین: فرشید پورحاجت درباره تاثیر تدریجی افزایش نرخ دلار در بازار مسکن و روند صعودی قیمت‌ها در ماه‌های آتی و احتمال انفجار قیمت‌ها در بهار ۱۴۰۲ اظهار می‌کند: انفجار قیمت‌ها در سال‌ گذشته و امروز قابل مشاهده و رصد است.

وی می‌افزاید: آمارها را دولتی‌ها تنظیم می‌کنند و شاید به آن توجه ویژه‌ای نشود اما باید دانست که از ابتدای سال گذشته تا پایان سال شاید بتوان گفت قیمت مسکن دربعضی از مناطق تا ۸۰- ۹۰ درصد افزایش یافته و این افزایش در برخی از مناطق حتی بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن تصریح می‌کند: افزایش نرخ‌ها نشات گرفته از این است که دولت، مجلس و مسوولان؛ مسکن را تبدیل به کالای سرمایه‌ای کرده‌اند و این کالای سرمایه‌ای در بازار مسکن و در بازارهای موازی حرفی برای گفتن دارد و به دنبال حفظ جایگاه خود است.

وی عنوان می‌کند: به نظرم مهمترین عامل افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن مربوط به بی‌ثباتی اقتصادی، عدم انگیزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تحت تاثیر این شرایط و نیز تلاطم و سردرگمی دولت در حوزه مسکن و ساختمان است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false