×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
برنامه‌ریزی ترکیه برای جذب ۱۰۰ میلیون گردشگر و درآمد ۵۶ میلیارد دلاری در سال جاری

برنامه‌ریزی ترکیه برای جذب ۱۰۰ میلیون گردشگر و درآمد ۵۶ میلیارد دلاری در سال جاری، ترکیه در برنامه‌ریزی‌های خود در حوزه گردشگری، جذب ۱۰۰ میلیون توریست را در سال ۲۰۲۸ هدف گذاری کرده است که این امر می‌تواند درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری را برای کشور مذکور به همراه داشته باشد. این در حالی بوده که پیش‌بینی می‌شود؛ امسال درآمد ترکیه از صنعت گردشگری به ۵۶میلیارد دلار برسد.

به گزارش اکوپرشین: با آغاز فصل توریستی هتل‌های ترکیه از سه ستاره تا ۵ ستاره قیمت‌های خود را بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داده‌اند.

در این رابطه روزنامه حریت در گزارش مشروحی اعلام کرد؛ در بیشتر مناطق گردشگری قیمت هتل‌ها نسبت به سال گذشته تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و مناسب‌ترین یا کمترین قیمت ممکن یک اتاق دو نفره در هتل‌ها برای ۹ روز تعطیلات (۸ شب) کمتر از ۱۰ هزار دلار نیست.

دکتر سید جلال ابراهیمی: مدیر مرکز پژوهش و تحقیقات ایران و ترکیه

همچنین در هتل‌های ۵ ستاره اولترا حساب پرداختی از ۲۰۰ هزار لیر شروع می‌شود و در برخی از هتل‌ها از ۵۰۰ هزار لیر هم فراتر می‌رود.

این در حالی بوده که مناسب ترین قیمت‌ها در مناطق تفریحی و گردشگری در حوزه ازمیر بیشتر از سایر مناطق است.

البته  قیمت‌ها فقط برای تخت و صبحانه بوده و مسافران باید برای سایر خدمات هتل نیز هزینه کنند.

۲برابر شدن قیمت ‎‌هاتسیل‌ها

علاوه بر این قیمت‌ها در‌ هاتسیل‌ها هم به نسبت سال گذشته به دو برابر افزایش یافته و براین اساس کمترین و پائین‌ترین قیمت از ۱۵ هزار لیر آغاز می‌شود، ضمن اینکه قیمت در هتل‌های بوتیک با احتساب صبحانه به ۱۵۰ هزار لیر افزایش پیدا کرده است.

بهای اقامت در پانسیون‌های موغلا و مارماریس نیز حدود ۱۰ هزار لیر برای دو نفر  بوده و در هتل‌های فراگیر مارماریس میانگین قیمت به ۶۰ هزار لیر ترک برای ۸ شب می‌رسد.

در منطقه اولودنیز گرانترین هتل ۱۵۰ هزار لیر و نزدیک به ساحل ۴۰ تا ۶۰ هزار لیر ترک است.  

بیشترین تقاضاهای رزو هتل مربوط به چه مناطقی است؟

آنتالیا ترکیه
مایورکا اسپانیا

اپراتوری گردشگری آلمان اعلام کرده است  که امسال بیشترین تقاضای رزو هتل برای آنتالیا در ترکیه و مایورکا در اسپانیا است

به گفته مدیر کل توربان ترکیه، با توجه بافزایش گردشگری داخلی و در صورت تمدید تعطیلات عید قربان به ۹ روز، امسال از ۶۰ میلیون توریست در ترکیه پذیرائی خواهد شد که درآمد حاصل از آن بالغ بر ۵۶ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود.

برنامه‌ریزی برای اهداف گردشگری سال ۲۰۲۸

برنامه‌ریزی برای اهداف گردشگری سال 2028

از سوی دیگر اشاره به این موضوع ضرورت دارد که بعد از انتخابات و روی کار آمدن مجدد اردوغان و با توجه به آرامش نسبی اجتماعی رزرواسیون گردشگران خارجی در حال افزایش است.

همچنین به نظر می‌رسد به علت جنگ اوکراین و روسیه قریب ۴ میلیون گردشگری که سالانه راهی این دو کشور می‌شدند اکنون باید اهداف دیگری بای گردشگری خود انتخاب کنند، بنابراین شرایط موجود باعث خواهد شد تا  امسال ۲۰ درصد به تعداد گردشگران و ۱۵ درصد به درآمد ارزی حاصل از توریسم ترکیه اضافه شود.

آنچه که شاید باعث شده تا ترکیه ۱۰۰ میلیون گردشگر را با ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد در اهداف برنامه‌ریزی در سال ۲۰۲۸ هدف گذاری کند. 

لطفا نظرات خود را به ایمیل s.jalalebrahimi@yahoo.com  ارسال فرمایید.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false