×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تعطیلی شورای رقابت توسط مدیران خودرو !!

تعطیلی شورای رقابت توسط مدیران خودرو !!، مدیران خودرو بی اعتنا به مصوبات شورای رقابت همچنان به گران کردن محصولات مونتاژی خود ادامه می‌دهد و با قیمت‌های میلیونی فراتر از قیمت‌های مصوب با مردم جهت واگذاری خودرو قرارداد می‌بندد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از شمانیوز: دو ماه پیش بود که همزمان با فعال شدن سامانه یکپارچه خودرو جهت ثبت نام و نوبت بندی واگذاری خودروها، شورای رقابت قیمت نهایی محصولات خودروهای مونتاژی را اعلام کرد.

در همان زمان خودرو سازان به قیمت‌های اعلامی اعتراض نموده اما شورای رقابت و سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کردند که واگذاری خودرو فقط باید با قیمت‌های مصوب انجام شود و هرگونه افزایشی گران فروشی است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

اما مدیران خودرو هیچ اعتنایی به آن مصوبه شورای رقابت نداشته و خودروها را با قیمتهایی بسیار بالاتر از قیمت‌های مصوب واگذار می‌کند.

در اوایل تیرماه مدیران خودرو قیمتهای جدید محصولات خود را اعلام نمود که باز هم بی اعتنا به مصوبات شورای رقابت، با افزایش چشمگیری همراه بود.

پس از آن بود که شورای رقابت هفته گذشته دوباره تشکیل جلسه داده و در مقابل مونتاژ کاران و از جمله مدیران خودرو دست‌های خود را بالا برده و تسلیم شد و هر کدام از خودروها را بین ۱۵۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان گران کرد.

اما مدیران خودرو به این مصوبه هم وقعی ننهاد و در حال حاضر خودروهای مونتاژی خود را با قیمت‌های تعیین شده توسط خودش به فروش می‌رساند نه با قیمت‌های شورای رقابت.

به عنوان مثال خودرو ایکس ۲۲ پرو توربو که در مصوبه اول شورای رقابت ۶۴۵ میلیون تومان تعیین قیمت شده بود و در مصوبه هفته گذشته ۷۷۰ میلیون تومان قیمت خورده بود همچنان توسط مدیران خودرو با قیمت ۸۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد آن هم فقط برای کسانی که در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده اند.

حال مشخص نیست تکلیف مردمی که به مصوبه شورای رقابت اعتماد کرده و در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام نمودند و اکنون با باج خواهی مدیران خودرو مواجه اند چیست؟ نمایندگی‌های مدیران خودرو به پذیرفته شدگان سامانه پکپارچه خودرو می‌گویند ما با قیمت‌های خودمان ثبت نام می‌کنیم و کاری به مصوبات شورای رقابت نداریم و چنان چه با این قیمت‌ها قرارداد را امضا نکنید به منزله انصراف است و نوبت بندی باطل می‌شود.

حال سوال اینجاست که اگر مونتاژ کاران از جمله مدیران خودرو تعیین کننده قیمت محصولات خود هستند، پس دولت شورای رقابت را تعطیل کند.

وقتی خودرو سازان هیچ اعتنایی به مصوبات شورای رقابت ندارند و کار خودشان را می‌کنند،دیگر چه لزومی به وجود شورای رقابت است؟ از آن طرف مگر سازمان تعزیرات حکومتی اعلام نکرد که فروش خودرو با قیمتی بالاتر از قیمت شورای رقابت مصداق گران فروشی است و برخورد می‌کنیم.

پس چرا هیچ برخوردی با مدیران خودرو نمی شود؟ چرا شورای رقابت بر علیه مدیران خودرو اعلام شکایت نمی کند؟ چرا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان سکوت کرده است؟ آقایان مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی و شورای رقابت! اگر نمی توانید از حق مردم دفاع کنید و اگر توان مقابله و برخورد با مدیران خودرو را ندارید، واضح و شفاف به مردم بگویید تا مردمی که به حرف‌ها و وعده‌های شما دلخوش کرده‌اند تکلیف خود را بدانند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false