×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
احیای کارخانه‌های راکد بهترین اقدام دولت سیزدهم

احیای کارخانه‌های راکد بهترین اقدام دولت سیزدهم، یک کارشناس بازار کار با بیان این‌که دولت سیزدهم در احیای کارخانه‌های راکد و تعطیل شده عملکرد مثبتی از خود نشان داد، گفت: دولت به‌معنای واقعی برای مقابله با تورم تلاش می‌کند و باید دست سودجویان و واسطه‌گرانی که مخل امنیت بازار شده‌اند را قطع کند.

به گزارش اکوپرشین به نقل از حمید نجف: در ارزیابی عملکرد دوساله دولت سیزدهم و تحقق برنامه‌های دولت ابراز عقیده کرد و گفت: یکی از اقدامات مثبت و موثر دولت سیزدهم احیای کارخانه‌های راکد و تعطیل شده بود که باعث شد بسیاری از کارگرانی که خانه‌نشین شده بودند، روحیه گرفته و به کار بازگشتند.

وی ادامه داد:  در دولت سیزدهم و در تعامل دولت و قوه قضاییه بسیاری از کارخانه‌هایی که با مشکلات عدیده حقوقی و قضایی و مالیاتی یا بدهی بانکی مواجه و تعطیل شده بودند، به چرخه تولید برگشتند که از این نظر بهترین اقدام دولت آقای رئیسی بود، در حالی که پیش از این در احیای کارخانه‌ها موفق نبودیم و موانع نه تنها برطرف نمی‌شد بلکه دودش به چشم کارگران می‌رفت.

این کارشناس بازار کار با تاکید بر مقابله جدی دولت و قوه قضاییه با مفسدان و رانت‌خواران تصریح کرد: در این راستا نباید حاشیه امنی برای یک عده به وجود آید و از فساد و گلوگاه‌های فساد غافل شویم و زمینه سوءاستفاده‌ برخی فراهم شود.

نجف در ادامه به بحث نظام حقوق و دستمزد اشاره کرد و گفت: در بحث افزایش دستمزدها خصوصا در حوزه کارگری سال گذشته عملکرد خوبی را از دولت شاهد بودیم ولی در خصوص تعمیم آن به بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلاتی ایجاد و باعث شد بعضا نارضایتی‌هایی به وجود آید که البته با مصوبه‌ای اصلاح شد ولی امسال علیرغم آنکه درباره همه گروه‌ها از کارمندان دولت، کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و لشگری و کشوری یکسان‌سازی افزایش حقوق صورت گرفت ولی میزان افزایش بر اساس تورم نبود و متناسب با تورم پیش نرفتیم.

او تصریح کرد: آنچه بر آن تاکید داریم این است که در عین حال حقوق و دستمزد باید متناسب با تورم موجود پیش برود تا قدرت خرید مردم حفظ شود و معیشت خانوارهای ضعیف دچار مشکل نشود.

وی رویکرد دولت سیزدهم و شعارهای دولت را در بحث عدالت اجتماعی و مقابله با تورم و فساد مثبت دانست و گفت: دولت به معنای واقعی برای مقابله با تورم تلاش می‌کند و باید دست سودجویان و واسطه‌گرانی را که مخل امنیت بازار شده‌اند قطع کند. یکی از مسایلی که دولت برای تحقق برنامه‌ها باید مدنظر قرار دهد، مشورت و اعتماد به کارگزاران با تجربه و متخصص است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false