×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تا پایان سال، ایستگاه شهید سلطانی به ایستگاه چهارراه طالقانی متصل می‌شود

تا پایان سال، ایستگاه شهید سلطانی به ایستگاه چهارراه طالقانی متصل می‌شود، به منظور آطلاع رسانی از روند اجرای پروژه قطار شهری کرج جمعی از خبرنگاران رسانه‌های استان به همراه سخنگوی شورای شهر کرج از بخش‌های مختلف ایستگاه متروی شهید سلطانی بازدید کردند.

به گزارش اکوپرشین: سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه این بازدید گفت: اتفاق خوبی در این ایستگاه افتاده و با تغییری که در نقشه قبلی ایجاد شد، قطارها در کنار و سکو در وسط قرار گرفته که این موضوع باعث صرفه‌جویی هزار میلیارد تومانی و افزایش سرعت پروژه شده است.

عمار ایزد‌یار ضمن قدردانی از متخصصان حوزه مترو به دلیل این نوآوری و ارائه این راهکار افزود: تامین میلگرد یکی از موضوعات اساسی بود که با درایت و تدبیر مجموعه شورای اسلامی و مدیریت شهری کرج موفق شدیم از یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک شهر در قالب برات کارت، مقداری میلگرد خریداری کنیم که البته هنوز میلگردها به دست ما نرسیده اما مراحل اداری آن در حال طی شدن است.

عمار ایزد‌یار، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری، ایستگاه شهید سلطانی را به ایستگاه چهارراه طالقانی متصل کنیم،اظهار کرد: در حال حاضر نیز یک رام در مسیر چهارراه طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر به صورت غیرتجاری و در ساعات مشخص مسافرگیری می‌کند و رام دوم نیز که سال‌ها در اختیار متروی تهران بوده در شرکت مپنا در حال« اورهال» شدن است.

ایزدیار با اشاره به اختلاف میان تهران و کرج به دلیل استفاده تهران از رام‌های قطار شهری که به نام کرج بوده است، گفت: با لایحه مطرح شده در شورای شهر کرج، این موضوع برطرف شدن است و رام‌ها پس از «اورهال شدن» است تا پایان سال در مسیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مجوز خرید ۱۱ رام دیگر از طریق منابع دولتی نیز از سوی دولت به ما داده شده و در آینده ای نزدیک تحویل مدیریت شهری کرج خواهد شد، ادامه داد: ریل‌گذاری‌ها از چهارراه طالقانی تا هفت تیر به اتمام رسیده و ادامه مسیر نیز در حال انجام است اما ایستگاه‌های بین راهی در طول این مسیرها طی سال‌های آینده به بهره برداری می‌رسند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص خرید پله برقی برای ایستگاه مذکور نیز اظهار کرد: به دلیل عادی نبودن پله برقی ایستگاه‌های مترو و عدم توان تولید آن در داخل کشور، توجیه اقتصادی نداشت که یک پله برقی برای این ایستگاه خریده شود بنابراین باید همزمان برای ایستگاه‌های دیگر هم خریداری انجام می‌شد که این اتفاق رقم خورد و به زودی در ایستگاه سه راه رجایی شهر هم به بهره برداری می‌رسند.

ضمن اینکه سیگنالینگ مترو توسط متخصصان و مهندسان داخلی در حال آماده‌سازی است که در بحث ایمن سازی مترو موضوع بسیار مهمی است.

ایستگاه شهید سلطانی به ایستگاه چهارراه طالقانی متصل می‌شود
ایستگاه شهید سلطانی به ایستگاه چهارراه طالقانی متصل می‌شود

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false