×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آغاز فعالیت رسمی اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی / راه ارتباطی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران با شماره ۷۹۹۳۶-۰۲۱

با حضور مسئولان ارشد دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد و اصحاب رسانه، اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در محل این دبیرخانه آغاز به کار کرد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از فرینا، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم آغاز به کار اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: این اورژانس به منظور پیگیری مشکلات و درخواست‌های سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و شرکت‌های فناور، نوآور و دانش‌بنیان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی طراحی شده است.

عبدالملکی ادامه داد: با وجود اینکه طبق یکسال گذشته با ارتباط مستمر با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، مشکلات آن‌ها را پیگیری و بررسی کردیم، تصمیم گرفتیم برای نظام‌مند کردن این فرآیند و با توجه به اینکه حل برخی مشکلات نیاز به اقدامی در سطح ملی دارد، اورژانس کسب و کار را در معاونت حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه تمام ضوابط و مقرراتی که برای فضای کسب و کار وجود دارد توسط مدیران مناطق باید مجدد ارزیابی شود، اظهار کرد: در واقع باید زمانبدی برای صدور مجوز فعالیت کسب و کارها به حداقل ممکن برسد و این مسئله مستلزم حذف مقررات دست و پاگیر است.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: قرار است با آغاز به اورژانس کسب و کار با شماره تلفن ۰۲۱۷۹۹۳۶ مشکلات و درخواست های سرمایه گذاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به صورت فوری پیگیری شود. گزارش عملکرد اورژانس کسب و کار هم به صورت دوره‌ای در اختیار رسانه‌ها و مسئولان قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شاخص کسب و کار در مناطق آزاد ایران نسبت به سرزمین اصلی و حتی کشورهای کمتر توسعه یافته بهتر است، افزود: یکی از برنامه‌های ما در آژانس کسب و کار گفتگو با کارآفرینان برای حل مشکلات آنها و طرح این مسائل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

تاکید رییس جمهور و وزیر اقتصاد به ارتقای جایگاه مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره تغییر ساختار دبیرخانه شورایعالی هم توضیحاتی ارائه داد و گفت: در برنامه هفتم توسعه وزیر اقتصاد و رئیس جمهور تاکید دارند که مناطق آزاد ذیل دفتر ریاست جمهوری باشد اما یکبار در صحن علنی مجلس مطرح شده و نمایندگان موافقت نکردند.

البته انتقال دبیرخانه ذیل مجموعه وزارت اقتصاد خللی ایجاد نخواهد کرد ولی اگر ذیل نهاد ریاست جمهوری باشد مسلما بهتر بوده و فعالیت‌ها با سرعت بیشتری قابلیت پیگیری دارد.

عبدالملکی درباره سرمایه گذاری در مناطق آزاد سال ۱۴۰۲، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۴۲۰ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری در مناطق آزاد اتفاق افتاده که ۱۲۸ هزار میلیارد تومان آن به مرحله قرارداد رسیده و امیدواریم در نیمه دوم سال نهایی شوند.

وی همچنین درباره بانک آف‌شور در مناطق آزاد کشور هم گفت: البته یک بانک آف شور در منطقه آزاد کیش راه‌اندازی کردیم اما باید زمینه و بستر برای توسعه آن و راه اندازی بیمه آف شور نیز فراهم شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه این بانک با سرمایه مورد نظر بانک مرکزی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: یک بانک آف شور دیگر در کیش در حال افتتاح است و موافقت اصولی آن نیز توسط بانک مرکزی صادر شده و فقط به دنبال رسیدن به ترکیب هیات مدیره این بانک هستیم.

برای دریافت گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false