×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تمرکز قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت؛ بر توسعه دانش‌بنیان‌ها در بخش کشاورزی

قائم‌مقام قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت وزارت جهاد کشاورزی گفت: فاز نخست شهر مولد کشاورزی استان بوشهر سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش اکوپرشین به نقل از مهر، محمدعلی جوادی در گفت‌وگویی اظهار داشت: طرح ملی شهر مولد کشاورزی حدود یکی سالی است که اقدامات بسیار خوبی هم در عرصه مطالعاتی و هم در عرصه عملیاتی و اجرایی برای آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: مصوبه دفتر معاون اول رئیس‌جمهور را مبنی بر ایجاد پنج شهر مولد کشاورزی در سواحل جنوب کشور داشتیم که ۶۰ نقطه شناسایی اولیه انجام و شاخص‌گذاری شد و در نهایت به پنج نقطه برای اجرای فاز اول شهرهای مولد کشاورزی رسیدیم.

قائم‌مقام قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: براساس ظرفیت‌های استان بوشهر اولین نقطه شهر مولد کشاورزی را در منطقه دلوار به عنوان شهر دلیران کلنگ‌زنی و سپس اقدامات اجرایی و اخذ مجوزهای لازم را دنبال کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در حال شروع عملیات اجرایی در این شهر هستیم و با حمایت‌های خوبی که در استان و در وزارت جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته، اقدامات با سرعت در حال پیشرفت است.

جوادی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با همین روال فاز اول این طرح که بهره‌برداری از ۲۰۰ واحد خانه در شهر مولد کشاورزی است، را سال آینده افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر شهر مولد کشاورزی موضوعات دیگری را نیز در استان بوشهر به صورت پایلوت انجام می‌دهیم که می‌توان به نوسازی و بهسازی طرح‌های پرورش میگو اشاره کرد.

قائم‌مقام قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: برای افزایش بهره‌وری باغات خرمای استان بوشهر نیز برنامه‌های مهمی را پیش رو داریم.

وی از مدیریت طرح‌های آبخیزداری و آب و خاک با هدف تحول در تولید محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: در حوزه امنیت غذایی هم شهر مولد کشاورزی نقش مهم خواهد داشت و شاهد تحول بزرگی خواهیم بود.

جوادی اظهار داشت: استفاده از فناوری‌های نوین نقش مهمی در عرصه کشاورزی دارد که تاکنون به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است ولی ما در قرارگاه بر توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان تمرکز داریم و کارهای خوبی انجام شده است.

وی از شناسایی ۷۰۰ پروژه در این حوزه خبر داد و بیان کرد: ۸۰ تیم دانش‌بنیان در این زمینه ساماندهی شده است و تاکنون ۴۰ پروژه حائز شرایط اقتصادی برای اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه کشاورزی شده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false