×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
عشایر نقش مهمی در اقتصاد و تولید ایفا می‌کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: سازمان امور عشایر ایران، جایگاه مدیریتی ممتازی در وزارت جهاد کشاورزی دارد و ساختار اجتماعی و جمعیت انبوه آن نقش مهمی در اقتصاد و تولید ایفا می‌کند.

به گزارش اکوپرشین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور عشایر ایران، هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم معارفه رییس جدید سازمان امور عشایر ایران، گفت: نظام تحولی بخش کشاورزی سه ضلع برای تحول و توسعه بخش کشاورزی دارد که در نهایت به امنیت غذایی و در مجموع به اقتدار غذایی در جوامع بین‌المللی می‌انجامد.

وی با بیان این که این سه ضلع ما را به سمت تولید و امنیت غذایی سوق می‌دهد، افزود: ضلع اول، فنی و مهندسی بوده و بدون نظام تخصصی و فنی مهندسی برنامه‌ای به سرانجام نخواهد رسید، در حال حاضر ۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر در صف و ستاد به‌عنوان محقق مروج و پشتیبان در زمینهٔ رسیدگی به مسایل ۴.۲ میلیون بهره‌بردار فعالیت می‌کنند.

به گفته محمدی، ۳۰۰ هزار نفر نیز در سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و بیش از ۳۲ هزار نفر نیز در نظام دامپزشکی مشغول فعالیت هستند؛ بنابراین بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر معنی می‌یابد.

وی با اشاره به این که ضلع بعدی، نظام سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: ۱۵ درصد از منابع بانک‌ها باید به سمت سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در حرکت باشد، البته بانک تخصصی کشاورزی نیز در این بخش وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی ضلع سوم در این حوزه را نهاد‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: بخش دولتی و غیردولتی در کنار یکدیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

وی با اشاره به این که نیازمند تشکیل شورای عالی امنیت غذایی به ریاست رییس‌جمهور هستیم، گفت: این شورا همراهی بانک مرکزی و سایر سازمان‌های تأثیرگذار را به همراه دارد.

محمدی همچنین از ابلاغ «سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی» خبر داد و گفت: ۲۲۱ اقدام در سند امنیت غذایی در نظر گرفته ‌شده است.

معاون توسعه مدییت و منابع درباره سازمان عشایر و اهمیت آن، گفت: این سازمان جایگاه مدیریتی ممتازی در وزارت جهاد کشاورزی دارد و ساختار اجتماعی و جمعیت انبوه آن نقش مهمی در اقتصاد و تولید ایفا می‌کند.

وی سرمایه انسانی را بااهمیت‌ترین سرمایه در کشور دانست و یادآور شد: اگر سرمایه انسانی را خوب پرورش دهیم سرمایه مادی و طبیعی هدر نمی‌رود.

گفتنی است؛ با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، شایان نادری به سمت رییس سازمان امور عشایر ایران منصوب شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false