×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آموزش، رکن افزایش بهره وری و ارتقاء رقابت پذیری است

معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو، از عوامل موثر در تحقق اهداف و برنامه‌های هر سازمان، سرمایه انسانی توسعه یافته و توانمند است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از چادرملو، اسماعیل خرم معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گویی با اعلام این مطلب گفت: از عوامل موثر در تحقق اهداف و برنامه‌های هر سازمان، سرمایه انسانی توسعه یافته و توانمند است.

با توجه به اینکه ماموریت اصلی بخش‌های معدن و صنایع معدنی در کشور تولید و سودآوری می‌باشد، لذا در راستای رسیدن به این هدف مهم، توجه ویژه به افزایش بهره‌وری شغلی بسیار حائز اهمیت است.

یکی از موارد بسیار مهم در این مورد وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص است که بخش قابل توجه‌ آن از طریق مدیریت آموزش و نگاه ریشه‌ای به بحث آموزش تحقق می یابد.

وی با رقابتی توصیف کردن محیط های کسب و کار در جهان افزود: برنامه‌ها و رویکردهای نوین آموزشی و اجرای مدیریت دانش از جمله ابزارهای مهم در ایجاد تحول، ارتقای بهره‌وری و رقابت پذیری بنگاههای اقتصادی است که متاسفانه در بسیاری از موارد عدم تناسب بین تخصص افراد و مهارت‌های مورد نیاز، ساختار فنی و عدم تحول جدی، به روز نبودن آموزش‌ها، پایین بودن کیفیت و نبود روش‌های اثربخش ضمن خدمت و عدم تناسب بین آنها مشاهده می گردد و از چالش‌های جدی در این حوزه می‌باشد که موضوع عملکرد و بهره‌وری را تحت شعاع قرار داده و بازنگری در این سیاست‌ها از موضوعات مهم در حوزه آموزش بخش معادن و صنایع معدنی است.

دکتر خرم در ادامه این گفت و گو افزود: بهبود کار و روش‌ها از آموزش شروع می‌شود و به بهره‌وری ختم می‌شود. لذا آموزش باید از مرحله نیازسنجی که شامل بررسی و تعیین نیازهای آموزشی است شروع و پس از برنامه ریزی و اجرا، نتایج آموزشی و اثربخشی آن روی کارکنان مورد ارزیابی قرار گیرد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز با این استراتژی نیازمندی‌های آموزشی را از شناسنامه شغل احصاء و پس از بررسی و برنامه‌ریزی، به طور نظام‌مند به اجرا در آورده و در پایان اثربخشی آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در اجرای این فرآیند از نرم افزار ایده که یک نرم افزار تخصصی در حوزه آموزش می‌باشد و دارای قابلیت‌های بسیار خوب و مناسب در جهت اجرای فرآیند آموزش می‌باشد بهره می‌برد.

همچنین در محل سایت صنعتی نیز از قابلیت‌های شرکت مدیریت بهین آفرین رهیار که یک شرکت تخصصی در زمینه آموزش می‌باشد استفاده و فرآیند آموزش را از طریق این شرکت اجرا می‌نماید.

وی با تصریح این نکته که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و بیرونی سعی دارد از سرمایه‌های انسانی خبره و آموزش‌دیده بهره ببرد افزود: در بحث داخل با اصلاح فرآیندهای آموزشی و توجه جدی به امر آموزش و همچنین استفاده از پتانسیل نیروهای خبره پیمانکاران و از طرفی با بهره‌ مندی از کانون ارزیابی و شناسایی سرمایه‌های انسانی توانمند سعی در بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی خبره دارد .

این شرکت همچنین با تاسیس مرکز نوآوری چادرملو (نوچاد)، از طریق این مرکز با اکوسیستم نوآوری و مراکز دانشگاهی ارتباط و از این طریق ضمن توانمندسازی سرمایه انسانی چادرملو و علاقه‌مندان به معدن و صنایع معدنی در حوزه نوآوری، در راستای پیشبرد اهداف خود در زمینه تحقیق و توسعه، نیروهای نخبه شناسایی و متناسب با اهداف شرکت جذب می نماید.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false