×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
افزایش ۸ میلیون مترمکعبی تولید گاز با بهره‌برداری از خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی

سرپرست خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی با اشاره به افزایش بیش از ۸ میلیون مترمکعبی تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی گفت: با بهره‌برداری از خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی امکان تولید پایدار گاز از این فاز به میزان ۲۸.۳ میلیون مترمکعب در روز فراهم شده است.

به گزارش اکوپرشین، نعمت‌الله شهرویی در گفت‌وگو با شانا با اشاره به افتتاح خط لوله جدید این فاز اظهار کرد: این خط لوله به‌منظور انتقال ۲۸.۳ میلیون مترمکعب گاز و میعانات گازی از سکوی فاز ۱۶ به پالایشگاه ششم پارس جنوبی برای انتقال پایدار گاز در دستور کار شرکت نفت و گاز پارس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت خط لوله قبلی و مشکلاتی که وجود داشت، امکان تولید حداکثری گاز با ظرفیت اسمی از فاز ۱۶ نبود و ظرفیت انتقال گاز از سکوی فاز ۱۶ با خط لوله پیشین به حدود ۲۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده بود.

سرپرست خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی با بیان اینکه بر این اساس تصمیم گرفته شد برای پایداری جریان گاز از فاز ۱۶ پارس جنوبی خط لوله جدیدی اجرا شود، تأکید کرد: طول این خط لوله ۱۱۵ کیلومتر است که ۱۱۰ کیلومتر آن دریایی است و هم‌اکنون به‌طور کامل اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

شهرویی گفت: با توجه به اینکه گاز تولیدی از فاز ۱۶ پارس‌جنوبی ترش است، باید جنس این لوله‌ها متفاوت باشد، بنابراین تأمین این خط لوله از خارج انجام شده است اما تمام مراحل اجرایی مانند جوشکاری و لوله‌گذاری در بستر دریا توسط پیمانکار داخلی بود.

وی ادامه داد: برای تولید پایدار گاز در زمستان از فاز ۱۶ پارس جنوبی، از ۲۰ مهر امسال خط لوله دریایی را به بخش قدیم خشکی متصل کردیم و این خط لوله با ظرفیت ۲۸.۳ میلیون مترمکعب در روز در مدار قرار گرفت و با این اقدام ۸.۳ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور در دولت سیزدهم اضافه شد.

سرپرست خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی ارزش قرارداد ساخت خط لوله جدید فاز ۱۶ را ۱۶۰ میلیون یورو و مدت قرارداد را ۱۵ ماه اعلام و اظهار کرد: این کار با تکیه بر دانش و توانمندی پیمانکار داخلی انجام شده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false