×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

عضو هیأت رئیسه وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضاییه گفت:مسئولان ، حراست از جایگاه وکالت و شان ومنزلت وکیل را فراهم آورند وکلای دادگستری امنیت شغلی ندارند.

به گزارش روابط عمومی  دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی ، بهنام پرتوی در نشست فوق العاده کارگروه توسعه قضایی در شمالغرب کشور که به بهانه بررسی قتل یک وکیل دادگستری برگزار شده بود  ضمن تاکید بر لزوم امنیت شغلی وکلای دادگستری افزود: مسئولان امر ، حراست از جایگاه وکالت و شان ومنزلت وکیل را در جامعه فراهم آورند.
عضو کمیته علمی کمیسیون حقوق بشر اسلامی با  اشاره به انتشار خبر قتل یکی از وکلاء دادگستری در ایام محرم  افزود: اینکار از یک سوء نشان از افزایش جسارت متهمین و جانیان در انجام جنایت در کشور و همچنین بیانگر این موضوع است که چگونه افراد به راحتی جسارت ارتکاب چنین جرمی را بر علیه مدافعان عدالت می یابند و از یک سوء عدم امنیت جانی و… وکلاء و مظلومیت این قشر جامعه که به عنوان یکی از بالهای عدالت در جامعه یاد می شوند را می رساند.
وی با بیان اینکه قریب بر بیست سال از تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص امنیت شغل وکلاء که در مقام دفاع از حق و حقوق و اجرای عدالت و انجام وظیفه حرفه ای خود هم شان قضات و دارای مصونیت و امنیت هستند سپری شده است ادامه داد: ولی با سپری شدن ایام به دلیل عدم اجرای کامل مصوبه فوق و ارج نهادن به آن ، متاسفانه آه از نهاد وکلاء و افسوس و دریغ از وضعیت هرسال گذشته شان بر می آید.
این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: متاسفانه با توجه به شدت یافتن تهدیدات و خطراتی که وکلاء را در کمین گرفته اند و با در نظر گرفتن شان و رتبه اجتماعی وکلاء  ، اجازه مقابله فیزیکی با برخی برخوردها را وکلاء به خود نمی دهند که این امر در خصوص همکاران خانم کاملا مشهود می باشد و لهذا میان مصوبه فوق الذکر مجمع تشخیص مصلحت نظام و عالم واقعیت متاسفانه هنوز فاصله بسیاری در جامعه موجود است.
پرتوی با اشاره به عدم امکان تجهیز هریک از وکلاء به وسایل مناسب دفاع شخصی جهت حفاظت از حریم کاری و جان خود و خانواده شان از سوی مراجع ذیربط ادامه داد: عدم فرهنگ سازی عمومی در سطح کلان کشور مبنی بر استفاده از وکیل مدافع در دعاوی و اینکه وکیل دادگستری کاری جزء دفاع از حقوق موکل خود و اجرای عدالت ندارد یکی از دردهای جامعه وکلای کشور می باشد.
وی با بیان اینکه دادن برخی نقشهایی کاذب در فیلمها و سریالهای تلویزیونی شان وکالت را به حد کلاهبردار ، جاعل و ناقض قانون تنزیل داده است ادامه داد: تهیه و پخش اینگونه فیلم ها ،  عامل محرک برای اینگونه برخوردهای ناشایست با وکلاء می باشد النهایه چون وظیفه وکیل دفاع از حق و اجرای عدالت می باشد و اگر وکیل امنیت جانی نداشته باشد متاسفانه یکی از بالهای فرشته عدالت کاملا فلج بوده و این فرشته قادر به صعود و تعالی نخواهد بود .
عضو هیأت رئیسه وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه این موضوع تاثیر بسیار منفی در جلوگیری از تضییع حقوق عموم ملت را درپی خواهد داشت ادامه داد: بایستی تمامی مسئولین کشوری و امنیتی عدالت پروری و صیانت از مجریان آن که وکلاء نیز یکی از ارکان اساسی اجرای عدالت می باشد را دغدغه اصلی خود دانسته و با اخذ تدابیر لازم و کافی موجبات حراست از جایگاه وکالت و شان ومنزلت وکیل را فراهم آورند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false