×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

صنتعگران چهار محال و بختیاری موفق به دریافت گواهینامه بین المللی کیفیت ساخت قطعات کشتی BV شدند.

مدیرعامل تنها واحد تولید قطعات کشتی چهار محال و بختیاری گفت: این گواهینامه را شرکتهای معتبر سازنده قطعات کشتی آمریکا و فرانسه ، هفته پیش پس از۳سال آزمایش قطعات این واحد تولیدی در آبهای خلیج فارس و آزمایشگاههای تخصصی خود به صنعتگران استان اعطا کرده اند.
مقاومت در برابر شرایط نامساعد جوی ، سازگاری با محیط و هماهنگی با سامانه های مختلف ، سازگاری با روان کارها و فراورده های ساخت داخل از ویژگیهای قطعات ساخته شده در این واحد تولیدی است.
حسین علی محمدی با بیان اینکه صنعتگران این استان پیش از این گواهینامه کیفیت بین المللی iGs را دریافت کرده بودند افزود: قطعات تولید شده در این واحد تولیدی مانند ترمز گریبوکس ، وینچ سنگین ،سامانه نیرومحرکه عرشه ، درب و پنجره و قطعات ایمنی که تا دو سال پیش از هلند آلمان و روسیه وارد کشور می شد هم اکنون ۶۰درصد ارزانتر از قیمت مشابه خارجی است.
متخصصان چهار محال و بختیاری پارسال هم به فناوری ساخت موتورهای پرتوان استرلینگ ، نخستین سامانه بازیافت دی اکسید کربن کشور و نخستین رینگ یکپارچه جهان دست یافتند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چین محصولات این واحد تولیدی را کپی برداری، تولید و روانه بازار مصرف می کند گفت در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای خرید دستگاههای تراش و برش دقیق یا سی ان سی می توان محصولات این واحد تولیدی را به صورت رقابتی عرضه کرد.
کشتی های نظامی گنجوی یک ، دو وسه ، نگار هرمز ، رضا ۱۰۱، تنب، نقش جهان ، مرجان کیش ،معراج ۴هزار ، میعاد ۴هزار ،آراباختر ۱۰ و۱۲ از جمله کشتی هایی هستند که با استفاده از قطعات این واحد تولیدی درکارخانه های کشتی سازی شهید موسوی خرمشهر ، شهید درویشی بندرعباس و صدرای بوشهر ساخته شدند.
با اضافه شدن چهار محال و بختیاری به جمع دارندگان فناوری ساخت قطعات کشتی ایران رتبه هشتم دنیا در تولید قطعات کشتی را از آن خود کرد.
فعالیت این واحد تولیدی از ۱۰ سال پیش در چهار محال و بختیاری آغاز شد اما از دوسال پیش به جمع دارندگان فناوری ساخت قطعات کشتی کشور پیوست.
این واحد تولیدی تاکنون سالانه ۳میلیون دلار از خروج ارز کشور جلوگیری کرده است.
هم اکنون ساخت قطعات یک نفت کش و دو اقیانوس پیما در این واحد در دست انجام است.
با وجود اینکه ساخت قطعات کشتی در استانهای با ارتفاع پائینتراز سطح دریا بهتر است اما چهار محال و بختیاری با ارتفاع ۲۱۵۰ متری از سطح دریا و به دلیل وجود متخصصان متبحر موفق به دستیابی به فناوری ساخت قطعات کشتی شده است.
منبع: واحد مرکزی خبر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false