×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

راههای توسعه تجاری بین کشورهای راه ابریشم با حضور «عباس معمارزاده» رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده کشورمان برگزار شد.

«حیاتی یازیجی» وزیر گمرکات و تجارت ترکیه در مراسم افتتاح این نشست گفت : کشورهای راه ابریشم به مرور در حال بدست آوردن سهم بیشتری از حجم تجارت جهانی هستند.
یازیجی گفت : فعالیت های بازرگانی در جغرافیای راه ابریشم با گام هایی که برداشته می‌شود ، سهل تر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کشورهای راه ابریشم اکنون حدود ۲۲ درصد از سهم تجارت جهانی را در اختیار دارند ، تصریح کرد: قاره آسیا، در آینده مجددا به مرکز اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

وزیر گمرکات و تجارت ترکیه گفت : طرح راه ابریشم که از سال ۲۰۰۸ اجرا شده ، در صدد است تا امور بازرگانی میان کشورهای راه ابریشم را تسهیل بخشد.
رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در این نشست در استانبول بسر می برد دیروز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : در توافق به عمل آمده بین ایران ، پاکستان و ترکیه ، سه کشور متعهد شدند که برای تسهیل در مبادلات تجاری شان ،تشریفات گمرکی را در گمرکات خود ، ساده و آسان کنند.
عباس معمارزاده گفت : هدف نهایی کشورهای جاده ابریشم ، ایجاد زمینه لازم برای گسترش تبادلات تجاری و رفع موانع موجود در این زمینه است.
معمارزاده با اشاره به دیدارش با «حیاتی یازیچی» وزیر گمرکات و تجارت ترکیه گفت: در این دیدار دو طرف بر گسترش روابط تجاری دو کشور و رفع مشکلات موجود در گمرگات مرزی ایران و ترکیه تاکید کردند.
وی افزود : در راستای توافقات به عمل آمده با طرف ترک ، کارشناسان گمرکی دو کشور ، طی دو روز نشستهایی را در استانبول برگزار می کنند و پس از بررسی همه موارد ، دیدگاههای خود را برای رفع مشکلات گمرکی و تسهیل در امر تبادلات تجاری ایران و ترکیه در گمرکات مرزی دو کشور ارائه خواهند کرد.
منبع: واحد مرکزی خبر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false