×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توان بالای شوراها و دهیاران در مشارکت دادن مردم در توسعه بخش کشاورزی غیرقابل انکار است .

مسعود محمدیان در نشست مشترک با دکتر محمدحسین منافی رئیس شورای اسلامی استان و اعضای شورای اسلامی بخش حومه شهرستان آذرشهر با بیان اینکه شوراها می توانند با مشارکت دادن مردم به بخش کشاورزی کمک موثری نمایند گفت: اعضای شوراها با برخورداری از پشتوانه مردمی با حضور در کارگروه توسعه کشاورزی در استان و شهرستانها که امسال در راستای تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار وسرمایه ایرانی تشکیل شده می توانند با پیگیری مسایل سرعت اجرای برنامه های این بخش را افزایش دهند. 
وی با بیان اینکه در اجرای طرح های توسعه بخش کشاورزی به خصوص آبیاری تحت فشار از توان شوراهای اسلامی استفاده می شود افزود: تحقق این هدف مستلزم بهره گیری از توان شوراها برای جذب مشارکت مردمی است.
دکتر محمدیان با اشاره به تنوع و گسترده بودن فعالیتهای جهادکشاورزی گفت: شوراهای نقش مهمی در پیشبرد برنامه های جهاد در زمینه های حفظ اراضی زراعی و باغی، ترویج ابیاری قطره ای و اصلاح الگوی کشت می توانند ایفا کنند. 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بر همکاری تنگاتنگ شوراها در خصوص توسعه بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد وگفت: در برنامه پنجم توسعه ۱۰۰ درصد محصولات کشاورزی استان باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند لذا برای اجرای طرح های پیشگیری از حوادث غیرمترقبه به ن همکاری شوراها نیازداریم.
وی با بیان اینکه شهرستان آذرشهر قطب تجارت و فرآوری حبوبات کشور است افزود: بورس حبوبات به لحاظ ویژگیهای منحصر به فرد شهرستان آذرشهر بایستی در این شهر ایجاد شود تا شاهد برندلپه ونخود آذرشهر وممقان درکشور ودنیا باشیم. 
دکتر محمدیان بابیان اینکه از نظر کارشناسان این سازمان، احداث کانال برلایروبی انهار ارجحیت دارد ادامه داد: در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی شهرستان آذرشهر نیز، حقابه شهرستان آذرشهر از پایاب سد قلعه چای عجب شیر به تصویب رسیده و به زودی عملیاتی می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه جهت پوشش انهار و قنوات گواهیر ، قرمزگل، داشکسن، شیرامین و بقیه انهار شهرستان آذرشهر و سایر نقاط در استان مشکلی از بابت اعتبارات ملی و استانی وجود ندارد افزود: البته تحقق این مطلب در صورت مشارکت ۵۰ به ۵۰ بهره برداران زودتر قابل تصور می باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false