×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

به لطف معرفی محصولاتی با طراحی‌های چشم نواز، استفاده از مواد اولیه مرغوب و تکنیک‌های پیچیده تولید، پرادا به سرعت در مرکز توجه اشراف اروپا و اعظای برجسته طبقه مرفه و سرمایه‌دار این قاره قرار گرفت.

  پرادا، یکی از نشان‌های تجاری مطرح ایتالیایی در تولید محصولات لوکس و با کیفیت بالا است که آغاز فعالیت آن به اوایل قرن گذشته و افتتاح نخستین فروشگاه آن در سال ۱۹۱۳ توسط ماریو و مارتینو پرادا در “گالریا ویتوریو اِمانوئلا” میلان باز می گردد.
این فروشگاه لوکس با نام “فراتلی پرادا” (برادران پرادا) در ابتدا به فروش کیف و محصولات چرمی وارداتی از انگلیس می پرداخت و در ادامه فروش کیف‌های چرمی، چمدان‌های مسافرتی، لوازم چرمی، قاب‌های زیبا و … تولید پرادا نیز به آنها افزوده شد.
به لطف معرفی محصولاتی با طراحی‌های چشم نواز، استفاده از مواد اولیه مرغوب و تکنیک‌های پیچیده تولید، پرادا به سرعت در مرکز توجه اشراف اروپا و اعظای برجسته طبقه مرفه و سرمایه‌دار این قاره قرار گرفت. در سال ۱۹۱۹، پرادا به تامین کننده رسمی خانواده سلطنتی ایتالیا مبدل شد. این در شرایطی بود که با گذشت زمان، بیش از پیش بر شهرت و اعتبار جهانی پرادا افزوده می شد.
ماریو پرادا معتقد بود بانوان نباید در فعالیت‌های تجاری حضور داشته باشند و از این رو، اجازه حضور اعضای مونث خانواده خود در شرکت پرادا را نمی داد. اما پسر ماریو تمایلی به فعالیت در کسب و کار خانوادگی خود نداشت و سرانجام “لویزا پرادا”، دختر ماریو، ادامه مسیر وی را بر عهده گرفت. لویزا به مدت ۲۰ سال مدیریت شرکت پرادا را در اختیار داشت.
پس از آن و در سال ۱۹۷۸، “میوچیا پرادا”، دختر لویزا، هدایت شرکت پرادا را بر عهده گرفت. زمانی که میوچیا به مقام ریاست پرادا رسید، این شرکت از نظر مالی دچار مشکل شده و تحت فشار رقبایی شناخته شده‌تر مانند “گوچی” قرار داشت. اما وی با نوآوری‌ها و تفکرات آینده‌نگر خود، پرادا را در مسیر مبدل شدن به یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های پیشرو در زمینه مد قرار داد.
میوچیا یک سال پیش از بر عهده گرفتن مدیریت پرادا، با “پاتریزیو برتلی”، شوهر آینده خود آشنا شده بود. برتلی کسب و کار خود در زمینه محصولات چرمی را از سن ۱۷ سالگی آغاز کرده بود و به عنوان مشاور میوچیا با وی همکاری می کرد. در همین راستا، پرادا واردات محصولات چرمی انگلیسی را متوقف کرد و سبک و طراحی محصولات خود را تغییر داد. فعالیت برتلی به عنوان مدیر تجاری، موجب شد تا میوچیا زمان لازم برای به کارگیری خلاقیتش در طراحی‌های پرادا را داشته باشد. در کنار هم، آنها موفق شدند تا کسب و کار خانوادگی پرادا را به قدرتی جهانی مبدل کنند.
در سال ۱۹۷۷، پاتریزیو برتلی، شرکت  “I.P.I S.p.A”  را به منظور تقویت منابع تولید خود که طی ۱۰ سال گذشته شکل داده بود، تاسیس کرد. در همان سال این شرکت مجوز انحصاری برای تولید و توزیع محصولات چرمی با برند پرادا را از میوچیا پرادا دریافت کرد. طی سال‌های بعد، فعالیت‌های این دو خانواده بیش از پیش نزدیک‌تر شد و سرانجام در سال ۲۰۰۳،   شرکت برتلی در پرادا ادغام شد.
در سال ۱۹۸۳، خانواده پرادا دومین فروشگاه خود در “ویا دلا اسپیگا” میلان را افتتاح کرد. پرادا ترکیبی از عناصر سنتی با جزئیات معماری نوین، و انقلابی در خرده فروشی لوکس را در این فروشگاه به نمایش گذاشت. پرادا در واکنش به افزایش تقاضا، طیف وسیعی از کالاهای چرمی مانند کیف، چمدان، لوازم جانبی تا کفش و پوشاک مردانه و زنانه را به بازار عرضه کرد.
از سال ۱۹۸۶، فروشگاه‌های جدید پرادا در نیویورک و مادرید و پس از آن در لندن، پاریس و توکیو افتتاح شدند. نخستین نمایش مد پوشاک زنانه پرادا در شهر میلان، به سال ۱۹۸۸ برگزار شد.
همچنین، خلاقیت الهام بخش میوچیا پرادا به تاسیس برندی جدید به نام “میو میو” (Miu Miu) منجر شد که محصولاتی لوکس برای بانوانی علاقمند به مد و سبک زندگی مدرن را ارائه می کرد. امروزه، میو میو به عرضه پوشاک، کفش و محصولات چرمی زنانه می پردازد و از عناصر کلیدی در فروش گروه پرادا محسوب می شود.
میوچیا پرادا در سال ۱۹۹۳ موفق به دریافت جایزه بین المللی “انجمن طراحان مد آمریکا” شد و در سال ۱۹۹۵ نیز جایزه “طراح سال” را از آن خود کرد. دفتر مرکزی امپراتوری پرادا همچنان در میلان ایتالیا قرار داشته و دارای بیش از ۲۵۰ بوتیک در سراسر جهان است.
مازیار دانیالی –

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false