×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان ها و استانهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:در کشورمان حدود ۱۵ میلیارد دلار کالای قاچاق، جعلی و تقلبی داریم.

 سردار ابویی در نخستین همایش «ضمانت کیفیت و اصالت کالا» با بیان اینکه این موضوع بسیار خطرناک است افزود: بخش قابل توجهی از کالاهای جعلی که حدود سه میلیارد دلار است در داخل کشور تولید می شود. 
وی گفت: ۲۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی که به نام برندهای معتبر خارجی در کشور فروخته می شود ، تقلبی است و در داخل کشور تولید می شود. 
ابویی با اشاره به اینکه جهان نیز با کالاهای جعلی و غیرمجاز مشکل دارد افزود: بر اساس برآوردها حدود ۵۰۰ میلیارد دلار پول در گردش در زمینه کالاهای قاچاق و جعلی است. 
وی با بیان اینکه اقتصاد در حفظ انقلاب و دستاوردهای آن و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی دارد تأکید کرد: مردم و مسئولان باید به این موضوع باور داشته باشند و برای بهبود اقتصاد کشور چاره اندیشی کنند. 
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه متأسفانه اکثر مردم کشور به منافع شخصی و نه به منافع ملی توجه می کنند گفت: مردم باید منافع ملی را در نظر بگیرند و با راهبردی مشخص همه تلاشها در این مسیر هدایت شود. 
وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار مردم است افزود: متأسفانه این نقدینگی در جهت اقتصاد ملی صرف نمی شود و به همین علت نقدینگی تهدید بالقوه است که باید برای آن چاره اندیشی شود. 
ابویی با بیان اینکه ظرفیت تبدیل شدن به اقتصاد برتر منطقه در چشم انداز ۱۴۰۴ را داریم گفت: متأسفانه روند فعلی اقتصاد منجر به این هدف می شود. 
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بر اساس آمار مرکز آمار ایران مشاغل صنعتی در سال ۸۹ نسبت به سال ۹۰ سی درصد کاهش داشت. 
وی ایجاد انضباط اقتصادی را یکی از مهمترین اهداف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان و اضافه کرد: اگر انضباط اقتصادی در کشور وجود داشته باشد نقدینگی و پول در مسیر صحیح هدایت می شود و گردش کالا و پول شفاف می شود و جایی برای قاچاق ، جعل ، تقلب و کالای بی کیفیت نمی ماند. 
ابویی اجرای طرح کد رهگیری برای کالاها را یکی از راههای ایجاد انضباط اقتصادی دانست و گفت: اگر موفق به اجرای این طرح شویم کالاهای قاچاق و تقلبی از کالاهای اصلی و با کیفیت تشخیص داده می شود. 
وی افزود:این طرح منافع بخش عظیم از افراد را تهدید می کند و به همین علت متأسفانه برخی در مقابل اجرای این طرح مقاومت می کنند. 
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: این کار بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی عملی نیست و باید در این باره اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود. 
نخستین همایش ضمانت کیفیت و اصالت کالا با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و جمعی از فعالان اقتصادی در مصلای تهران در حاشیه نخستین نمایشگاه «ضمانت کیفیت و اصالت کالا» برگزار شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false