×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

ضوابط صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی صادراتی که سه ماه پیش توسط وزیر صنعت ابلاغ شده بود، با پیگیری‌های گمرک تعلیق شد.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری اکوپارس به نقل از خبرگزاری ایرنا ،اردیبهشت امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت ضوابط جدیدی برای صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی صادراتی اعمال کرد و شرایط خاصی برای صادرات این محصولات در نظر گرفت.

اما این ضوابط و به خصوص بندهای الف، ب و ج با اعتراض‌های بخش خصوصی به ویژه صادرکنندگان رو به رو شد؛ در این بندها آمده بود: محصولات کشاورزی و غذایی، میوه و تره بار باید صرفا در گمرکات استانی و با رعایت ضوابط و شاخص‌های بسته بندی و تایید قرنطینه و جهادکشاورزی اظهار و ارزیابی شود؛ همچنین صادرات محصولات غذایی صرفا توسط واحدهای تولیدی و یا نماینده رسمی وی و با کارت بازرگانی صاحبان واقعی کالا و یا نماینده رسمی آن‌ها مجاز است.

چند روز گذشته معاون فنی گمرک ایران در نامه‌ای خطاب به قائم مقام بازرگانی وزارت صنعت نوشت: ابلاغیه اخیر تنها مشکل عدم امکان اظهار محموله‌های صادراتی در مرزها را رفع کرده، اما هنوز اعتراضات صادرکنندگان درباره الزام اخذ دو مجوز جداگانه (گواهی قرنطینه گیاهی و گواهی ارزیابی کیفیت بسته‌بندی صادره از سوی جهاد کشاورزی) جهت صادرات محموله‌ها به قوت خود باقی است. ارونقی در این نامه پیشنهاد داد که اجرای مفاد بند ۱ نامه وزیر صنعت مورد بازنگری قرار گیرد.

پس از سه روز این پیشنهاد مورد موافقت وزارتخانه قرار گرفت و اجرای بندهای الف، ب و ج منوط به فراهم شدن ضوابط فنی و زیرساخت‌های لازم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false