×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

اکوپرشین: در حال حاضر جف بزوس (Jeff Bezos) ثروتمندترین فرد جهان است، اما اگر روزی بیت‌کوین از بهای مشخصی عبور کند، ساتوشی ناکاموتو (خالق بیت کوین) در صورت زنده بودن، عنوان ثروتمندترین شخص درجهان را به خود اختصاص خواهد داد.

سینا استوی تحلیلگر بازارهای مالی و کارشناس حوزه بلاکچین و رمزارزها به اکوپرشین گفت: در رتبه بندی ثروتمندترین افراد جهان، “ساتوشی ناکاموتو” مقام یکصد و پنجاه و هفتمین در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است، اما اگر بهای بیت‌کوین ۶ رقمی شود، ارزش خالص دارایی وی از بنیانگذار شرکت آمازون (جف بزوس) پیشی می گیرد و رتبه اول جدول ثروتمندترین فرد جهان در اختیار او قرار خواهد گرفت.

سینا استوی درادامه بیان کرد: هم اکنون بنیانگذار آمازون ۱۷۵ میلیارد دلار ثروت دارد و ثروتمندترین فرد روی زمین است. بر اساس سرویس (real-time billionaires tracker) که ارزش خالص دارایی افراد و خانواده‌های ثروتمند را اندازه‌گیری می‌کند، برنارد آرنو(Bernard Arnault)  و خانواده اش با ۱۲۲ میلیارد دلار دارایی در مقام دوم جدول ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند .

این تحلیلگر اقتصادی و مالی در ادمه سخنان خود افزود: پس از این دو میلیاردر برتر، افرادی چون بیل گیتس (۱۱۸ میلیارد دلار)، مارک زاکربرگ (۹۸ میلیارد دلار)، ایلان ماسک (۹۳ میلیارد دلار) و موکش آمبانی (۸۳ میلیارد دلار) در این فهرست جای دارند. طی دو دهه گذشته، جایگاه ثروتمندترین افراد جهان مرتبا تغییر یافته و درآینده ممکن است خالق بیت‌کوین بتواند به لیست افراد برتر اضافه شود. تخمین زده شده از زمانی که “ساتوشی ناکاموتو” شبکه بیت‌کوین را راه‌اندازی و شروع به استخراج کوین‌های خود نموده، حدود یک میلیون و یکصد بیت‌کوین (۱۲٫۴۵ میلیارد دلار) دارایی دارد. در حال حاضر اگر این خالق بیت‌کوین وجود خارجی داشته باشد، وی ۱۵۷مین فرد ثروتمند در جهان است.

سینا استوی تحلیلگر بازارهای مالی و کارشناس حوزه بلاکچین
سینا استوی تحلیلگر بازارهای مالی و کارشناس حوزه بلاکچین

این بدان معناست که ساتوشی با ۱۲٫۴ میلیارد دلار، ثروتمندترازوانگ لایشنگ (Wang Laisheng)، میلیاردر صنایع الکترونیک چین است. برای اینکه ساتوشی از جف بزوس عبور کند، دارایی رمزارزی وی مطمئنا باید از شش رقم پیشی بگیرد. محاسبات نشان می‌دهد که ارزش هربیت‌کوین می‌بایست به بیش از۱۶۰ هزار دلار برسد تا ثروت ساتوشی ناکاموتو بیش از دارایی فعلی جف بزوس مالک آمازون باشد. ناکاموتو با بیت‌کوین ۱۶۰ هزار دلاری، مجموعا ۱۷۶ میلیارد دلار بیت کوین خواهد داشت. اما باید در نظر داشت که این امر شامل ارزش رمزارزهای BCH و BSV  متعلق به وی نمی‌شود.

سینا استوی کارشناس مسائل مالی و ارزی ضمن بیان احتمال تغییر در جدول ثروتمندترین افراد جهان، اظهار داشت:  در حال حاضر بیت‌کوین با بهای حدود ۱۳هزار دلار، جهت دستیابی به محدوده قیمت ۱۶۰ هزار دلاری می‌بایست رشدی ۱۳۰۸ درصدی را تجربه کند. از طرفی به راحتی می‌توان گفت که جف بزوس در این مدت سرمایه بیشتری جمع خواهد کرد، زیرا وی در سال ۲۰۲۰ معاملات بزرگی به انجام رسانده است. با این حال، رتبه او در ثروتمندترین فرد برای همیشه دوام نخواهد داشت و شخص دیگری روزی می‌تواند جایگاه او را بدست آورد. احتمال اینکه یکی از توسعه‌دهندگان گمنام بیت‌کوین به جایگاه وی دست یابد، یک اتفاق جذاب خواهد بود. به گفته سیتا استوی، علیرغم اینکه جایگاه ناکاموتو ۱۵۶ پله با بزوس فاصله دارد، اما ممکن است روزی بسیار به یکدیگر نزدیک شوند. البته این تنها در صورتی محقق می‌شود که ارزش بیت کوین رشد بسیارچشمگیری درآینده داشته باشد .

true
false
false
false

false