×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اجرای دقیق نسخه الکترونیکی، مشکلات جامعه پزشکی را کاهش میدهد

به گزارش اکو پرشین: مدیر کل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت گفت: با اجرای دقیق نسخه الکترونیکی توسط موسسات درمانی، مشکلات جامعه پزشکی کاهش یافته و دسترسی بیماران به ارائه خدمات بیشتر میشود.

دکتر حنان حاج محمودی در گفت و گو با خبرنگار آی هینا، با اشاره به اینکه در سال جاری سامانه های مورد نظر بیمه سلامت در داروخانه ها برای تایید دارو در هم ادغام شدند گفت: خوشبختانه با این اقدام بخشی از مشکلات موسسات در بحث نسخه پیچی الکترونیکی کاهش پیدا کرده و سهم سازمان و بیمه شده از هزینه ها شفاف شده است.

تجویز الکترونیکی دارو و خدمات


مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه همواره حامی و همراه جامعه پزشکی هستیم افزود: با تجویز الکترونیک دارو و خدمات این امکان برای بیماران فراهم میشود تا در شرایط کنونی که با تحریم و کمبود اقلام دارویی مواجه هستیم، بخشی از داروها را از یک داروخانه و بخش دیگر را در صورت کمبود از داروخانه دیگر و یا از استان دیگر تهیه نمایند که این امکان با تجویز نسخه کاغذی برای بیماران فراهم نبود و بیمه شده مجبور به مراجعه مجدد به پزشک معالج و ارائه نسخه می گردید.


همچنین در حال حاضر بیمه سلامت به نرم افزار داروخانه ها سرویسی ارایه داده تا بتوانند در نرم افزار خود نسبت به ثبت اطلاعات اقدام و همزمان نسخه را برای سازمان ارسال نمایند که با این اقدام بخش بزرگی از مشکلات دوباره کاری در بحث خدمات الکترونیکی نیز حل شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ثبت نسخه کاغذی در داروخانه در یک مرحله انجام می شود؛ و مسئولیتی در این خصوص متوجه داروسازان نمیشود.

داروخانه و موسسات پاراکلینیک متصل به سیستم الکترونیکی


حاج محمودی تاکید کرد: تاکنون بیمه سلامت بخش بسیاری از مشکلات ارائه دهندگان خدمت را در بحث نسخه الکترونیکی حل کرده است، به طوری که تعداد داروخانه ها و موسسات پاراکلینیک متصل به سیستم الکترونیکی از ۲ هزار مرکز درمانی در ابتدای سال به بیش از ۱۹ هزار موسسه و مطب، افزایش پیدا کرده است.


وی اظهار داشت: در اجرای پروژه نسخه الکترونیکی مشکل لاینحلی وجود نداشته و بی شک بخش بزرگی از جامعه پزشکی بر منافع  این طرح بزرگ صحه می گذارند، البته منکر برخی ناهماهنگی ها که موجب بروز مشکلاتی گردیده است هم نیستیم ؛ اما بیمه سلامت تاکنون تلاش های بسیاری را با هدف کاهش مشکلات جامعه پزشکی انجام داده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false