×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
چشم‌انداز اقتصاد جهان و بازار بیمه در ۲۰۲۲ –۲۰۲۱

به گزارش اکوپرشین : خلاصه خبراقتصاد جهان در شدیدترین رکود تاریخی خود به سر می‌برد؛ اما خبر خوش این است که تولید واکسن کووید ۱۹ ریسک‌های این چشم‌انداز را تا حد زیادی تعدیل می‌کند. هر چند، به دلیل ضعف در تاب‌آوری اقتصاد دنیا، ۱/۴ درصد رکود اقتصادی برای سال جاری پیش‌بینی می‌شود که امید است با ۷/۴ درصد رشد جهانی در سال ۲۰۲۱ احیا شود.

سیگما در گزارش یازدهم نوامبر خود آورده است: اقتصاد جهان در شدیدترین رکود تاریخی خود به سر می‌برد؛ اما خبر خوش این است که تولید واکسن کووید ۱۹ ریسک‌های این چشم‌انداز را تا حد زیادی تعدیل می‌کند. هر چند، به دلیل ضعف در تاب‌آوری اقتصاد دنیا، ۱/۴ درصد رکود اقتصادی برای سال جاری پیش‌بینی می‌شود که امید است با ۷/۴ درصد رشد جهانی در سال ۲۰۲۱ احیا شود.

این واقعیت‌ها فراخوانی برای تمرکز بر به‌سازی تلقی می‌شوند. احیای اقتصادی به شکل پایدار نیازمند سمت‌وسویی تازه است که مشتمل بر سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌های باثبات برای دنیای اقتصاد دیجیتال و سرمایه انسانی می‌شود تا جوامع آتی را با عواملی همچون سازگاری و رشد همه‌جانبه تقویت کند.

همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ فرآیند چندین تغییر الگوی اقتصادی را در شکل‌گیری و تحول عرصه دیجیتال، جهانی‌زدایی، همچنین سپردن مسئولیت و نقش‌های بزرگتر به دولت‌ها سرعت بخشید. بر همین اساس، تغییرات ساختاری همچون کاهش رشد بالقوه، کاهش بازدهی واقعی و افزایش شکاف میان بازار مالی و اقتصاد واقعی دور از انتظار نخواهد بود. احیای اقتصاد به صورت پایدار مستلزم بازنگری در خط‌مشی است که شامل مسائلی همچون سرمایه‌گذاری در زیرساخت، فناوری و اقلیم می‌شود، زیرا تشکیل زیرساخت نو و باثبات تاثیری شگرف بر رشد تولید ناخالص داخلی دارد.

 در نمودار زیر، مقایسه رشد تولید ناخالص داخلی جهانی از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ در کشورهای امریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، ژاپن، چین و به‌طور کلی در جهان آمده است. سوئیس‌ری معتقد است، رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۱ به ۷/۴ درصد خواهد رسید.

نمودار زیر، مقایسه میزان شاخص یادشده از دید همگان- نهادهای بین‌المللی- با عنوان consensus و موسسه بیمه اتکایی سوئیس/ سوئیس‌ری با حروف اختصاری SRI منتشرشده در نوامبر ۲۰۲۰ است. اطلاعات مربوط به چین نیز برگرفته از آمار صندوق بین‌المللی پول است.

به گزارش سوئیس‌ری، بازارهای بیمه بسیار بهتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، نسبت به رکود جهانی در نیمه نخست سال مقاومت نشان دادند، به ویژه در بازارهای پیشرفته پیشبینی روند صعودی و ضریب رشد با اصلاحاتی از سوی تحلیلگران آینده‌پژوه همراه شده است. رشد حق بیمه جهانی در رشته‌های غیرزندگی در سال ۲۰۲۰ با ۱/۱ درصد افزایش مثبت خواهد ماند. برگشت‌پذیری ۶/۳ درصدی رشد اقتصاد در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲  از دیگر پیش بینی‌های سوئیس‌ری است که در رشته‌های بازرگانی متضمن احیای توسعه خواهد بود. همچنین حجم حق‌بیمه‌های جهانی در رشته‌های بیمه زندگی امسال تا ۵/۴ درصد کاهش می‌یابد اما طی دو سال پیش رو، روند رشد سالیانه خود را تا ۳ درصد افزایش خواهد داد. در این زمینه، چین پیشتاز می‌شود و به‌طورکلی بازارهای نوظهور از بازارهای پیشرفته روند صعودی بهتری را در پیش می‌گیرند.

نمودار بالا، مقایسه میزان رشد اقتصادی از دید همگان- نهادهای بین‌المللی- با عنوان consensus و موسسه بیمه اتکایی سوئیس/سوئیس ری با حروف اختصاری SRI منتشرشده در نوامبر ۲۰۲۰ است. اطلاعات مربوط به چین نیز برگرفته از آمار صندوق بین‌المللی پول است. در سال جاری، افزایش ضریب سختی در رشته‌های بازرگانی نقشی حساس در تاب‌آوری کسب‌وکارها در رشته‌های غیرزندگی داشت، اما به‌نظر می‌رسد به‌واسطه افزایش شدید تقاضا همچنین افزایش آگاهی از ریسک و به‌فراخور آن افزایش خسارت‌ها، روند رضایت‌بخشی در سال ۲۰۲۱ صورت پذیرد. نمودار زیر، مقایسه این شاخص در جهان، امریکا، انگلیس، اروپا، امریکای لاتین، آسیا و استرالیا نشان داده شده است.

·       :EMEA اروپا، آفریقا و خاورمیانه

·      : F تقریبی: E پیش‌بینی‌شده

·       * به عنوان درصدی از ناخالص حق‌بیمه کسب‌شده شامل اموال و مسئولیت، حوادث و درمان می‌شود

·       رنگ حلقه‌ها بر مبنای میزان انحراف معیار از روند دراز مدت ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۹ تعریف شده است.

 بیمه همواره نقش کلیدی در حمایت همه‌جانبه رشد و تاب‌آوری دارد که با تامین نمودن خانوارها و کسب و کارها موجب تقویت آنها در برابر رویدادهای مخرب می‌شود. ناگفته نماند، عدم قطعیت در چشم انداز اقتصاد و بیمه، اثربخشی تفکر مبتنی بر سناریونویسی )کشف راهکار برای رویدادهای محتمل آتی بر اساس تجربه‌های گذشته (را به گونه‌ای خارق‌العاده حیاتی می‌کند.

 بیمه‌گران می‌بایست دارای طرح‌های بیمه‌ای برای رویدادهای احتمالی باشند و خود را برای ارائه هرگونه سناریوی جایگزین به منظور تعدیل پرتفوی دارایی‌ها و بدهی‌ها آماده نمایند. از دیدگاه تحلیلگران سوئیس‌ری، بازار بیمه اروپا در صورت وقوع سناریوی رکود شدید، در معرض ریسک حساسیت نرخ بهره قرار می‌گیرد؛ یا در مورد سناریوی تورم همراه با رکود اقتصادی، غافلگیری‌های تورم، بیمه‌گران را در بازه زمانی بلند مدت متاثر می‌کند و به عنوان مثال بازار بیمه حوادث امریکا دچار تلاطمی جدی خواهد شد. در چین هم رشد بازار بیمه به‌واسطه کشش تولید ناخالص داخلی بیش از امریکا و اروپا دچار چالش خواهد شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false