×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
حال ناخوش کشاورزان در بودجه ۱۴۰۰

حال ناخوش کشاورزان در بودجه ۱۴۰۰، وقتی مصاحبه‌های مسئولین محترم اتحادیه‌ها؛ تعاونی‌ها؛ تشکل‌ها؛ انجمن‌ها؛ سندیکاها و سایر دستگاه‌های متولی و متصدی تولید انواع محصولات کشاورزی را در چند ماه اخیر رصد می‌کنیم به فصل مشترک‌های جالبی می‌رسیم که در نهایت از جیب مردم و مصرف کننده خرج شده وتسلسل بیهوده و فقط تریبونی برای تخفیف درد ومسکنی که در راه Over Dose شدن است.

علیرضا کیهان‌‌پور+کشاورزی

اکوپرشین؛ علیرضا کیهان‌پور: از سال گذشته که همه مردم با تمام وجود،گران شدن رهاسازی قیمت‌ها نه آزاد شدن قیمت‌ها!!! به ویژه در مورد تولیدات مواد غذایی مانند: گوشت قرمز وسفید؛ انواع محصولات لبنی؛ حبوبات؛ اقسام میوه؛ خشکبار؛ سبزیجات؛ نهاده‌های مورد نیاز مانند خوراک دام و طیور وآبزیان؛ بسته بندی و حمل ونقل؛ انرژی وسوخت و….لمس کرده و شاهد کوچک شدن سفره‌هایشان بودند.

مزرعه گندم+اکوپرشین

به عنوان مثال انواع کنسرو ماهی تون که نایب رئیس سندیکای کنسرو سازان مثل همیشه امروز به توجیه تکراری و تهوع آور گران شدن چندباره این غذای نیم بند کارگری می‌پردازد که افزایش قیمت ماهی، هزینه‌های جاری؛ قیمت روغن و ورق ساخت قوطی….موجب شده که باز هم قیمت‌ها افزایش یابد در نهایت به یک مثلث تکراری واسطه‌ها؛ واردات و ایفای نقش کسانی که در حلقه تولید نبوده و به زبان مدرن امروزه سلف‌خرها می‌رسیم که باید مردم از جیب مبارک این سوء مدیریت‌ها و ناتوانی‌های اکثر تولیدات مد این وطن ( Made in vatan) را با عدم رضایت‌مندی پرداخت کنند.

لبنیات

راستی تخصیص یارانه‌های هدفمند بخش کشاورزی چی شد و‌کجا رفت؟ نگارنده فراموش نکرده که در نیمه دهه ۱۳۸۰، نماینده پیشین وزارت جهاد کشاورزی در سازمان FAO در بحث آغاز یارانه‌ها و سهمیه‌بندی سوخت و شروع پرداخت هوشمند یارانه‌های هدفمند بخش کشاورزی آن چنان خوشگل و قشنگ فقط و فقط حرف می‌زد و مصاحبه می‌کرد که تو گویی مثلا ماهی و میگو مجانی درب منزل مردم تحویل داده می‌شود!!!

مجلس شورای اسلامی+اکوپرشین

غرض از نگارش دیدگاه فوق این بود جناب آقای وزیر محترم؛ معاونین متخصص؛ روسای فرهیخته شرکت‌ها و موسسات وابسته؛ مشاورین روئین تن و اعضای پرتلاش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس محترم شورای اسلامی آیا کار گروه‌های وابسته اعداد و ارقام بودجه کشاورزی در لایحه تقدیمی دولت به مجلس را برای سال ۱۴۰۰ مشاهده ودر صدد بازبینی مسئولانه؛ تخصصی و دلسوزانه آن برآمده اید؟ لطفا گزارش دهید.

حال بد کشاورزی

این آریتمی کنونی قلب تپنده کشاورزی در سال ۱۴۰۰، این بیمار را با این اعداد و رقم‌های بودجه قطعا به CCUخواهدبرد و حال ناخوش این بخش در سال ۱۴۰۰ وخیم‌تر خواهد شد که همه ما دعا می‌کنیم: این بخش مسئول امنیت غذایی؛ تغذیه‌ایی وکشاورزی و صنایع پیشین و پسین کشور: بی‌تو هرگز!!!. چرا که رهبر کبیر انقلاب اسلامی رضوان ا…تعالی علیه جمله بسیار زیبایی را به همه ما هدیه نمودند:

” تاریخ شما جهادگران را هرگز فراموش نخواهد کرد”.

پس در راه امنیت غذایی کشور و بخش کشاورزی ایران تا نا و جان در بدن داریم جهاد کنیم زیرا در این صورت در تاریخ معاصر و آیینه قضاوت مردم ایثارگر و فهیم کشورمان فراموش نخواهیم شد.یک سوال پایانی؟

پرورش ماهی خاویاری
قزل‌آلا+اکوپرشین

در عرصه جهانی؛ کشور‌های عضو OECD سقف پرداخت یارانه‌های آشکار و پنهان هوشمند و هدفمند به کشاورزان کشور‌هایی مثل هندوستان؛ مالزی؛ اندونزی و اتحادیه اروپا … به چه میزان است؟

گندم+اکوپرشین

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false