×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بازی سیاسی در زمین زندگی مردم

بازی سیاسی در زمین زندگی مردم، گرانی اقلام و کالای معیشتی در روزهای پایانی سال مسئله‌ای است که گریبان مردم را گرفته ولی نکته جالب توجه اینجاست که دولت به جای حل مشکل، به دنبال مقصر برای این ماجراست.

به گزارش اکوپرشین به نقل از آنا، دولت که روزهای واپسین خدمت خود را سپری می‌کند این روزها به حاشیه‌ها بیش از متن پرداخته و تمامی مشکلاتی که مسبب ایجاد آن‌ها بوده را به مجلس و حتی سایر دستگاه‌ها ربط می‌دهد.

گرانی، تورم، رکود و غیره کلماتی است که در اذهان مردم با عملکرد ضعیف دولتمردان به خوبی نقش بسته و متاسفانه در سال‌های اخیر ملموس هم شده است اما اینکه چه دستگاه، ارگان یا مسئولی مقصر آن‌ها است موضوعی است که در شرایط فعلی برای پیدا کردن جواب آن نیاز به تفکر یا موشکافی زیاد نیست اما نکته جالب این است که دولت که خود مسبب این حجم از مشکلات مردم بوده یک بار مردم و یک بار دیگر مجلس و سایر دستگاه‌ها را مقصر خوانده و از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می‌کند.

دولت در پی حاشیه‌سازی برای مجلس است

بر کسی پوشیده نیست که وظایف قوه مجریه چیست ولی اینکه دولت بدون توجه به وظایف قانونی که بر عهده دارد به سمت حاشیه‌پردازی رفته و هر روز یک ایده جدید را برای فرار از عمل به وقت در ذهن می‌پروراند جای بسی تعجب دارد زیرا همه می‌دانند مسئول کنترل بازار، تامین معیشت مردم و مواردی از این دست دولت است و انداختن توپ تورم در زمین مجلس بی معنا است در این رابطه حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس، با بیان اینکه دولت با انداختن توپ گرانی‌ها به زمین نمایندگان در پی ایجاد حواشی برای مجلس با مهندسی امور است، می‌گوید: مجلس یازدهم هیچ مصوبه‌ای مبتنی بر گرانی‌ها نداشته است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس+اکوپرشین

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراکزی در دولت ایجاد حواشی برای مجلس را مدیریت می‌کنند، ادامه می‌دهد: کاملا مشهود است که خود دولت از یک طرف این افزایش‌ها را عامل است و از طرف دیگر دروغ‌های بزرگی را به مجلس نسبت می‌دهد که برخی نیز متاسفانه باور می‌کنند.

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس +اکوپرشین

این نماینده مردم در مجلس یازدهم می‌گوید: چون دولت پاسخی به عملکرد ضعیف خود و همچنین نسبت به سومدیریت‌هایی که داشته ندارد مانند بقیه ایام این ٧ سال گذشته تلاش می‌کند که یک حواشی درست کند.

سوء مدیریت‌ مکرر از سوی دولت منجر به این شده که در روزهای پایانی خدمت و شاید با هدف از دست ندادن کرسی قوه مجریه، دست به فرافکنی زده و دستگاه‌ها، قوای دیگر و حتی مردم را مقصر مشکلات به وجود آمده بداند زیرا با این مطلوم‌نمایی‌ها می‌تواند رای برخی مردم را با هم‌حزبی‌های خوددر انتخابات پیش‌رو همراه کرده و شاید باز هم بتواند فاتح این میدان شود اما باید بدانیم که اکنون مردم بیش از گذشته اطلاعات و آگاهی داشته و با گسترش وسایل ارتباط جمعی قطعا دیگر دروغ‌پردازی و حاشیه‌های بی‌مورد نمی‌تواند جلوی مکشوف شدن اصل موضوع را بگیرد.

اینکه بعد از حواشی بسیار برای دستگاه‌های مختلف گفته شود هیجانات مردم برای خرید گرانی را رقم زده مصداق از این شاخه به آن شاخه پریدن دولت در عین اینکه چیزی برای عرضه ندارد، است زیرا دولت خود می‌داند که علت وضعیت فعلی بازار و کاهش توان مالی مردم چیست در این رابطه علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس می‌گوید: درباره گرانی خودرو و این که گفته می‌شود هیجانات مردم و روی آوردن آنان برای خرید خودرو باعث افزایش قیمت آن شده است، گفت: این هیجاناتی که امروز گفته می‌شود مردم دچارش هستند و باعث افزایش قیمت شده است را چه کسی ایجاد کرده است؟ سیاست‌های غلط دولت و تصمیم‌گیران باعثش شده است. سیاست‌های غلط لطمه‌های بسیاری را به ما زده است.

مجلس پیگیر کاهش قیمت‌ها است

وی ادامه می‌دهد: به جد در مجلس پیگیر کاهش قیمت‌ها و کنترل تورم هستیم و در این رابطه در صورت لزوم نسبت به برگزاری نشست‌های تخصصی اقدام خواهیم کرد.

حال با وجود اینکه علل بروز گرانی و تورم در اقتصاد ایران بر کسی پوشیده نیست لازم است دولت بداند در روزهای باقی‌مانده که کم‌تر از ۵ ماه مانده باید به سمت اقدام عامل حرکت کند تا به این واسطه باری از روی دوش مردم برداشته شود چراکه در این دومینو، بازنده، مردمی خواهند بود که روز به روز سفره آن‌ها کوچک‌تر از قبل می‌شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false