×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تولیدکنندگان لباس ترکیه در شرایط بحران

تولیدکنندگان لباس ترکیه در شرایط بحران، نماینده تولیدکنندگان لباس حاضری در ترکیه اعلام کرد که زمان بازپرداخت خرید ۹۰ روزه (سه ماهه) به ۱۸۰ روزه یعنی پرداخت شش ماهه افزایش یافت ولی باز هم خریداران قادر به پرداخت تعهدات خود نیستند. این شرایط عامل و باعث به وجود آمدن استوک و پرشدن انبارها و ایجاد هزینه‌های سر بار کرایه محل ، برگشت جنسی و …. شده.

دکتر سید جلال ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد و تجارت کشورهای هم مرز
دکتر سید جلال ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد و تجارت کشورهای هم مرز

اکوپرشین، دکتر سید جلال ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد و تجارت کشورهای هم مرز: در این میان گفت طبق اعلام رمضان کایل رئیس مشترک صاحبان صنایع ترکیه  از اوایل نیمه‌های فروردین ماه خریداران بزرگ داخلی که پخش کنندگان و صاحبان برند مارک بودند نسبت به ابطال سفارشات و یا تاخیر در دریافت سفارشات را اعلام کردند از طرفی عدم پرداخت‌ها و وصول مطالبات صنایع پوشاک و کارگاهای تولیدی را به تعطیلی کشانده است. و سفارش دهندگان از قبول درخواستی که کرده بودند خودداری می‌کنند .

در این شرایط وام‌های کوتاه مدت پاسخگو نیست و برای صادرکنندگان که وجوه فروش یوزانس در خارج از کشور متوقف شده در داخل نیز نیاز به وام‌های با پول ملی است.

هم اکنون تعداد بنگاهای اقتصادی در صنعت نساجی و لباس‌های حاضری از ۹۱ هزار شرکت و تولیدکننده را شامل می‌شود و این بنگاها تعداد یک میلیون و دویست هزار و نود نفر را با ۲۷/۱۵ درصد از اشتغال کل در اختیار دارد . سهم بخش تولید صنایع نساجی ترکیه ۳۶۱ میلیارد دلار است.

شلوار لی ترک+اکوپرشین

ابراهیمی ضمن اعلام شرایط به خریداران ایرانی از ترکیه گفت به دنبال تعطیلی خیلی از فروشگاهای لباس، مزون‌ها، گالری‌ها و شوروم‌های  ترکیه در تحت شرایط شیوع کرونا و اجرای قرنطینه‌های اواخر هفته و همچنین تقلیل ساعت کار تولیدکنندگان به صاحبان کارگاهای لباس حاضری و به تبع آن صنایع جنبی آن که ملزومات مربوط به دوخت و دوز را تامین می‌کنند و هم چنین واحدهای نساجی روزهای بسیار سختی را می‌گذرانند و اگر شرایط کرونا هم چنان ادامه یابد توقف بسیاری از مشاغل وابسته به صنعت لباس و پوشاک و در نتیجه صنایع تکستیل را به دنبال خواهد داشت.

روزنامه اقتصادی دنیا به قلم ترکیه اعلام کرد که تولیدکنندگان لباس‌های حاضری در ترکیه و صنایع پیوسته آن که دها هزار نفر را در اشتغال خود دارد سال گذشته یعنی در مارس ۲۰۲۰ مواجه با ابطال سفارشات توسط خریداران خارجی و به خاطر عدم حضور مردم در خیابان‌ها ، لغو مجالس، مهمانی‌ها بسته بودن مغازه‌ها و فروشگاها به دنبال شیوع کرونا بود.

ابراهیمی افزود که فقط در ماه مارس ۲۰۲۰ رقمی برابر با ۴۰۰ میلیون دلار تولیدات لباس به صورت استوک درآمد و در این دوره بسیاری از خریداران بزرگ داخل ترکیه و بنکداران صنعت لباس حاضری در قالب حمایت از تولید ارقام زیادی از لباس‌ها را سفارش دادند و در شهریور ۲۰۲۰ شرایط کمی بهبود یافت و حتی صادرات قسمتی از توقف ماه‌های قبلی را جبران کرد ولی در همین شرایط در طول  یک سال سفارشات داخلی ابطال گردید.

گفته می‌شود علت اصلی این توقف بازار بسته بودن مغازه‌های فروشنده و پراکنده در شهر‌های ترکیه است که دولت تاثیرگذار در سفارشات انبوه بنکداران بوده است.

در بعضی از مغازه‌هایی که به صورت یک در میان باز و بسته‌اند تخفیفات تا ۶۰ درصد نیز به خریدار داده می‌شود و حتی غول‌های بزرگ صاحب مارک‌های تجاری نیز نتوانسته‌اند جلوی استوک‌های اجباری را بگیرند.

فروشگاه‌های لباس در ترکیه+اکوپرشین

کارشناسان معتقدند که تثبیت قیمت در این شرایط غیر ممکن است . چون به علت افزایش قیمت کالا، کاهش فروش و از سوی دیگر عدم امکان مسافرت برای مذاکره با خریداران و حل مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان صنایع و بنگاه داران صنعت پوشاک درخواست فوری وام با بهره کم از دولت کرده‌اند.

اتاق صنعت استانبول اعلام کرد که کاهش سفارشات را کاملا می‌توان در نمودارها می‌توان مشاهده کرد.

رئیس بخش تولید پوشاک ترکیه اعلام کرد که انقباض سفارشات به دلیل تقاضای کم در بازار داخلی و کلی سفارشات خارجی روزهای روشنی را برای بهبود نشان نمی‌دهد.

همه چی به واکسیناسیون و کنترل بیماری کوید ۱۹ در سطح کشور و جهان وابسته است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false