×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
سازمان بازرسی کل کشور و سازمان راهداری در مدار همکاری و تعامل

سازمان بازرسی کل کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مدار همکاری و تعامل، در نشست هم اندیشی مسئولان ارشد سازمان بازرسی کل کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر توسعه تعاملات و همکاری‌های فیمابین در راستای ارتقای خدمات بخش و افزایش و بهبود خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای تاکید شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: دکتر غلامعباس ترکی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که به رغم وجود همه تنگناهای اقتصادی و چالش‌ها صورت می‌پذیرد، هنر مدیریت را در ارائه خدمات مناسب با وجود تمامی کمبودها، ضعف قوانین و نواقص موجود در جامعه ذکر کرد.

وی با اشاره به رویکرد سازمان بازرسی کل کشور، کمک به دستگاه‌ها برای حرکت بر روی ریل قانونی را از مسئولیت‌های این سازمان برشمرد و گفت: نظارت در واقع بخشی از مدیریت محسوب می‌شود، لذا این سازمان در این زمینه خود را در کنار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌داند.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت کار در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ملموس و محسوس بودن خدمات در این بخش اظهار داشت: فعالیت‌ها و خدمات این سازمان در بخش‌های مختلف اقتصادی، توسعه، گردشگری، سلامت، زیرساخت‌ها و امنیت، اهمیت شایانی دارد.

دکتر ترکی با بیان این که به رغم تمامی مشکلات موجود در تخصیص اعتبارات و تحقق بودجه، مسئولیت سنگینی بر دوش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مسئولان آن قرار دارد، بر تمرکز بر موضوع هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای و راه‌های کشور و تکمیل زنجیره هوشمند سازی تاکید کرد و گفت: با تحقق کامل این موضوع، ضمن کنترل گستره وسیعی از شبکه راه‌های کشور، زمینه تحقق بیش از پیش ایمنی راه‌ها فراهم می شود.

دکتر ترکی با اشاره به عوامل دخیل در کاهش تصادفات، وجود سیستم بازدارنده و قوی، رعایت اصول حرفه‌ای در فعالیت‌ها، وجود سازوکار نظارتی قوی و تکمیل زیرساخت‌ها را در تحقق این امر مهم برشمرد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فعالیت‌های رانندگان تلاشگر بخش حمل و نقل جاده ای کشور که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خط مقدم خدمت رسانی به هم وطنان بوده‌اند، با توجه به خدمت رسانی این قشر تلاشگر و تماس آنها با آحاد مردم، بر اهمیت تسریع در واکسیناسیون رانندگان تاکید کرد.

وی از آمادگی سازمان بازرسی کل کشور در راستای بهبود فعالیت‌های بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزایش کارآمدی و توفیقات سازمان خبر داد و گفت: به جهت همسو بودن دو سازمان، تحقق اهداف مذکور به تحقق اهداف سازمان بازرسی کل کشور نیز کمک می کند.

بر اساس این گزارش مهندس داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این نشست ضمن قدردانی از همراهی و حمایت سازمان بازرسی کل کشور در فعالیت‌های این سازمان، با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ادغام بخش راهداری در حمل و نقل جاده‌ای اگر چه در زمان اجرای این طرح تسکین دهنده مناسبی بود ولیکن امروز با رشد شدید هزینه‌ها،منابع سازمانی پاسخگو نمی‌باشد.

وی با اشاره به برنامه محور شدن فعالیت‌های راهداری طی سالیان اخیر اظهار داشت: با استفاده از سامانه PMS رویه راه‌ها برداشت می‌شود و اطلاعات ارزشمند آن مبنای برنامه‌ریزی در بخش راهداری قرار می‌گیرد.

امانی افزود: بر اساس اطلاعات برداشت شده از این سامانه در حال حاضر ثلث راه های شریانی کشور که ۹۰ درصد جابجایی بار مسافر و ترانزیت بر روی آن انجام می‌شود، دارای خرابی شدید است که اگر امروز اقدامی برای رسیدگی به آنها انجام نشود، این بخش از راه‌ها طی سالیان آتی به نقاط پر حادثه تبدیل می‌شوند که این مشکل باید افزایش بالای قیمت قیر و هزینه‌ها، عدم ابلاغ بموقع اعتبارات و از دست دادن بخشی از فصل فعالیت‌های راهداری، تعداد بیش از ۲۰ هزار نیرو در این بخش و بالا بودن میانگین سن ماشین‌آلات راهداری را اضافه کرد.

امانی با بیان این مطلب که در کل دنیا چهار تا شش درصد هزینه روز هر کیلو متر راه به موضوع نگهداری راه‌ها اختصاص می یابد، افزود: با توجه به اهمیت موضوع تامین ایمنی کاربران جاده‌ای و صیانت از راه‌ها به عنوان سرمایه ملی، در حال حاضر مکاتبات با دولت و مجلس شورای اسلامی انجام شده است که امیدواریم منجر به نتایج مطلوبی شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به وجود ۲۴ پایانه مرزی در کشور به عنوان گذرگاه‌های ورودی اشاره کرد و گفت: طی شش ماه گذشته دو پایانه مرزی در مرز مشترک با کشور پاکستان به مجموع پایانه‌های مرزی افزوده شد و به زودی مرز رازی نیز به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که ساخت، تجهیز و نگهداری از این پایانه‌های مرزی به هزینه‌های سنگینی نیاز دارد، کما این‌که تعدادی از مرزهای قدیمی نیز نیاز به بهسازی و ترمیم دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که امروز در دنیا از سه روش اخذ عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده کسب درآمد می شود، خاطرنشان کرد: در حالی که تامین سایر زیرساخت‌ها در کشور، منوط به دریافت هزینه است، در حوزه راه این اتفاق عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا گفت، سال گذشته ضمن قرارداد با دو شرکت خودروساز داخلی و تضمین پرداخت تسهیلات توسط سازمان، زمینه نوسازی ناوگان در این بخش فراهم شد که به دلیل سنگین بودن اقساط چندان مورد استقبال متقاضیان قرار نگرفت، به موازات این امر پیگیری‌های فراوانی برای واردات ناوگان کامیون زیر سه سال کارکرده اروپایی انجام شد که به علت چالش‌های ایجاد شده در بروکراسی اداری دستگاه‌های مختلف هنوز امکان استفاده از این ظرفیت مطلوب در کشور فراهم نشده است.

امانی میانگین عمر ناوگان اتوبوسی در شرایط فعلی را مطلوب توصیف کرد و افزود: اگر مراقبت لازم صورت نپذیرد، با بالا رفتن سن ناوگان مسافری، ایمنی در این بخش تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی از هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای بازسازی و اورهال ناوگان حمل و نقل مسافر با اختصاص تسهیلات با سود پایین در جهت افزایش بهره‌وری و کارایی ناوگان مسافری جاده‌ای کشور خبرداد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اطلاعات بسیار ارزشمند و لحظه‌ای در مرکز مدیریت راه‌های کشور، از آمادگی این سازمان برای استقرار و بهره برداری دستگاه های ذیربط در جهت مدیریت واحد و جلوگیری از موازی‌کاری بین دستگاه ها خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد با وجود چالش های موجود در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای که مخاطبان آن عموم مردم هستند با همراهی و حمایت سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های ذیربط بتوان اقدامات موثری برای رفع مشکلات این بخش انجام داد.

شایان ذکر است در این نشست مشاور معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی، بازرس کل امور راه و شهرسازی، سربازرس گروه حمل و نقل جاده‌ای بازرسی کل امور راه و شهرسازی و اعضای هیات عامل و معاونین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حضور داشتند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false