×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تلاش صیادان دریا دل کرانه آبی کشور و امنیت غذایی

تلاش صیادان دریا دل کرانه آبی کشور و امنیت غذایی، صیادان  دریا دل سختکوش  چابهار آن هنگام که روز و شب به دل بیکران وتوفانی امواج خروشان می‌زنند آواز می‌خوانند کجا دانند حال ما سبکبالان ساحل‌ها که در آسایش و آرامش خود لمیده وفقط مشغول افزودن گره‌هایی افزون بر روند صیادی آنان و چشمه‌های تور آنان می‌زنند.

دریا بست و آیش دریا در استان‌های ساحلی جنوبی کشور وقتی نتیجه مطلوب در بر دارد که صیادان در قالب اتحادیه‌ها  و تعاونی‌های صیادی بتوانند نکته نظرات اعضای خود را به نمایندگی که با علم، تجربه و عمل توامان کرده‌اند به منصه ظهور  برسانند وگرنه خسارات و صدمات جبران ناپذیری را متحمل شده و متاسفانه شده اند.

علیرضا کیهان‌پور+اکوپرشین

اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: باید از پشت میزهای مدیریتی و فراکسیون‌های تخصصی بیرون آمده وبه دریای خروشان و شرجی ۹۹ درصدی آن در گرمای کشنده تابستان و بادهای موسومی یک صد روزه این استان زد تا راز پینه‌های دستان صیادان و محرومیت و مظلومیت  آنان را لمس  کرد.

لوگوی اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران+اکوپرشین

در محدوده آب‌های جنوب کشور ۱۶۳ تعاونی ماهیگیری وجود دارد ۳۷ تای آن متعلق به سیستان و بلوچستان است که با قایق، لنج، کشتی و شناور تا پایان سال ۱۳۹۸ میزان صید این تعاونی‌ها  ۲۹۷ هزار و۹۸۵ تن بوده است.

 در آبهای جنوب تعداد جامعه صیادی ۱۴۱ هزار و۳۶۱ نفر تاکنون بوده که در محدوده آب‌های جنوب کشور ۱۳۰ هزار و۸۷۳ نفر در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان وبلوچستان(چابهار) و خوزستان تعداد صیادان را تشکیل داده اند.

خرچنگ فروشی+اکوپرشین

تعداد شناورهای ناوگان ماهیگیری در استان‌های فوق( آب‌های جنوب) ۱۰۶۳۳ فروند است که در کل تاسال آماری منتهی به ۱۳۹۸ میزان  صید در آبهای جنوب به ۷۲۰ هزار و۲۱۹ تن رسیده است که شامل سطح زیان درشت و ریز، کفزیان، میگو و میکتوفیده می‌باشد.

اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران این افتخار را دارد که با تحت پوشش دادن تعداد ۳۴۵ تعاونی صیادی در آبهای شمال وجنوب کشور و ۱۱۴ هزارو ۱۴۶ شناور‌های ماهیگیری تا پایان سال فوق به میزان کل صید کشور یعنی ۷۵۵ هزار و۷۲۸ تن دست یابند که حاصل تلاش صیادان و اعضای اتحادیه تعاونی‌های این دریادلان در محدوده آب‌های جنوب وشمال کشور بوده است که از سال‌ها قبل یکی از ده‌ها مشکل صیادان عضو مشکل بیمه‌های حوادث، سوانح، درمانی تکمیلی بوده که تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته اما ناکافی است.

بازار ماهی‌فروشان+اکوپرشین

اکوپرشین در نظر دارد در سلسله نوشتار‌ها و مصاحبه‌ها با مدیران عامل محترم این تعاونی‌های صیادی صیادان نمونه به عمق دیدگاه‌ها و نکته نظرات آنان به منظور دستیابی به نتایج راهبردی و با اثر بخشی بیشتر در قالب انتقادات منطقی و پیشنهادات  سازنده دست یافته ودر این راه مهم از فراز سختی‌ها و مشکلات به آرامش و آسایش گستره عظیم وبیکران تلاشگران عرصه ۵۸۰۰ کیلومتر کرانه نیلگون آبی کشور یاری رسان بوده و رسانه صدای رسای آنان باشد.

مقرر شده بود که به عنوان آغاز این روند از یک استان پایلوت در جنوب کشور هماهنگی‌ها و لینک ارتباط صورت پذیرد و معاون صید وبنادر ماهیگیری این استان که ۲۴ ساعته پاسخگوی تلفن همراه خود در این راستا نیست به ناچار خود دست به نگارش زده و با استفاده از هماهنگی اتحادیه سراسری صیادی کشور این مهم را تا حصول نتیجه به امید خدا ادامه داده و رسانه هرگز به مدیر دولتی که علیرغم دستور از بالا پاسخگو نیست نیازی نداشته چرا که نگارنده که از سال ۱۳۶۱ با جهاد دانشگاهی در عرصه مطالعات لکه‌های نفتی آب‌های جنوب به ویژه در بوشهر و خوزستان دارای تجربه و عمل در عرصه بوده، بعید می‌دانم که  ایشان که رعایت‌شان پیشکسوتان این عرصه و عدم پاسخگویی مسوولانه است در سال ۱۳۶۱ در چه مقطعی راهنمایی یا دبیرستان مشغول تحصیل بوده‌اند که خوب است به رسانه اطلاع دهند.

به یاد داشته باشیم پاسخگویی در منصب اداری که امانتی بیش در دستان مدیران نیست الفبای نخست تعامل و عرصه مدیریتی است.

ادامه دارد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false