×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کارخانه تولید کیسه پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز کلنگ زنی شد

کارخانه تولید کیسه پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز کلنگ زنی شد، اکوپرشین، زینب برزگر: در مراسمی با حضور استاندار فارس، مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و مدیر عامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان کارخانه تولید کیسه پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز کلنگ زنی شد.

فارس با وجود منابع عظیم نفت و گاز باید میزبان سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه پتروشیمی، نفت و گاز باشد

عنایت ا…رحیمی استاندار فارس در مراسم کلنگ زنی کارخانه تولید کیسه‌های پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز با بیان این که علیرغم مشکلات موجود برای تامین آب و برق در منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی بزرگ و شهرک خصوصی در شیراز تدابیر خوبی اندیشیده شده است، اظهارداشت: آب مورد نیاز واحدهای صنعتی از پساب شیراز تامین می‌شود و هم اکنون آماده تحویل است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه شماره دو شیراز در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی شیراز قرار دارد و آب کافی برای واحدها تامین می‌شود؛ همچنین برای تامین برق، ۲۸ نیروگاه دی جی و ۱۳نیروگاه بزرگ تولید انرژی در استان‌های فارس و بوشهر مشغول به کار هستند.

استاندارفارس گفت: تولید برق در این استان به مصرف نزدیک است و سرمایه‌گذاری هایی نیزدر حال انجام است که نیروگاه لامرد و استحصال ششصد مگاوات از انرژی خورشیدی از آن جمله خواهد بود.

 رحیمی  با اشاره به این که زیرساخت‌های مختلف از جمله امکانات حمل و نقل در بخش‌های هوایی، ریلی و جاده ای و دسترسی مناسب به بنادر موجب تشویق سرمایه گذاران به حضور در فارس شده است، افزود: وجود امنیت پایدار و اهالی فرهیخته و فرهنگ دوست استان فارس در توسعه سرمایه‌گذاری اثرگذار است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که زنجیره بالادست و پایین دست پتروشیمی بسیار گسترده است، گفت:استان فارس با وجود منابع عظیم نفت و گاز باید میزبان سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه پتروشیمی، نفت و گاز باشد.

وی اظهارداشت: امیدواریم هلدینگ غدیر درزمینه صنعت نیکل در شمال فارس تسریع کند که مردم آن خطه نیز از موضوع توسعه صنعت بهره مند شوند.

کارخانه تولید کیسه‌های پروپیلن با ظرفیت اولیه ۷ هزار و ۵۰۰تن کیسه‌های پروپیلن لمینت و دو لایه در سال زمینه اشتغال زایی ۳۵۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند. این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری ۴هزار میلیارد ریال با استفاده از منابع داخلی گروه سرمایه‌گذاری نفت و گاز پارسیان احداث می‌شود.

اشتغالزایی ۱۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با احداث کارخانهکیسه‌های پروپیلن

امین امرایی مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز در این‌مراسم بیان کرد: باتوجه به حمایتی که مجموعه غدیر و شرکت نفت و گاز پارسیان از شرکت پتروشیمی شیراز داشتند‌ مقرر شد تا در مجموعه شهرک صنعتی شیراز کارخانه ای با ظرفیت تولید

۷۵۰۰ تن و سرمایه‌گذاری اولیه با برآورد ۴ هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی مستقیم ۳۰۰ نفر و یک هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: امید است با حمایت مجموعه استان از اجرای این پروژه این موفقیت در کارنامه پتروشیمی شیراز همانند سایر موفقیت‌های گذشته ثبت شود.

امرایی همچنین از زحمات آقای کاظمی مدیر عامل اسبق پتروشیمی شیراز تقدیر و تشکر نمود.

اقدام گامی جهت توسعه استان و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری برای استان است

در این آیین همچنین دکتر وحید محمودی مدیر عامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در سخنانی بیان کرد: این اقدام افتخار بزرگی برای استان فارس است و این اقدام گامی جهت توسعه استان و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری برای استان است.

وی اظهار داشت: با افتتاح این کارخانه بالغ بر ۱۴۰۰ تن پلی اتیلین شرکت پتروشیمی شیراز تامین می‌شود و فراتر از آن شرکت پتروشیمی پردیس که سالیانه ۳٫۵ میلیون تن تولید اوره و شرکت پتروشیمی کرمانشاه ۱٫۵ تن تولید دارد و سایر شرکت‌های زیر مجموعه از جمله پالایشگاه شیراز بخشی از نیازهای خود را در این مقیاس تهیه کند، پیشنهاد افزایش ظرفیت داده شد که بالای ۵۱ درصد پتروشیمی شیراز تولید داشته باشد و در مقابل مشارکت پتروشیمی پردیس و کرمانشاه هم ایجاد شود تا این انگیزه ایجاد شود تا ظرفیت را به بیش از حداقل ۱٫۵ تن که میتواند افزایش اشتغال را به همراه داشته باشد فراهم نمود. 

حمایت استاندار و مجموعه استانداری همواره کمک کرده‌اند تا این مسیر تسهیل شود

دکتر امیر عباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در این مراسم عنوان کرد: شرکت غدیر در فارس جزو ۳ شرکت اول در حوزه اشتغال و تولید است. در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و چه در چه در حوزه صنعت و معدن بزرگترین کارخانه ایران در لامرد متعلق به غدیر است و در صنعت فولاد نیز فولاد نی ریز متعلق به غدیر است که با طرح توسعه آن به یکی از مراکز مهم تولید فولاد تبدیل خواهیم شد.

وی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های غدیر تولید زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی است و این در حالیست که با حمایت استاندار و مجموعه استانداری فارس همواره کمک کرده‌اند تا این مسیر تسهیل شود.

حسینی افزود: یکی از موارد مهم در زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی برای کارخانه‌های پتروشیمی تامین اقلام غیر تولیدی است که به نوعی راهبردی هستند که زنجیره فروش را تحت تاثیر قرار می‌دهند ‌و تصمیم درستی که در مجموعه پتروشیمی شیراز و گروه پارسیان گرفته شد و مورد حمایت غدیر  است در فاز اول با تولید ۷۵۰۰ تن کیسه و جانبو بگ خواهد بود و این ظرفیت باییستی به سرعت  به ۱۵ هزار تن برسد چرا که این میزان تنها نیاز کارخانه غدیر است و این نیاز دائمی کارخانجات پتروشیمی است و امید است این پروژه که طی ۲۴ ماه وعده ساخت آن داده شد به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دو موضوع مهم دغدغه اصلی در حوزه صنعتی آب و برق می‌باشد گفت: باتوجه به اینکه مصرف ۱۵ مگاوات در روز برق برای این مجموعه پیش‌بینی شده است و باتوجه به اینکه کشور ما بیش از ۳۶۰ روز آفتابی دارد استفاده‌ از  نیروگاه خورشیدی در این منطقه این قابلیت را دارد که وابستگی را به شبکه کمتر کند و همچنین در حوزه آب نیز علاوه بر استفاده از پساب و مدیریت بهینه را در دستور قرار دهند تا این کارخانه در آینده علاوه بر اشتغال پایدار موجب حفظ و نگهداری محیط زیست نقش موثری داشته باشد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false