×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
به عنوان مشاور و حامی در کنار فاطمی امین خواهیم بود

به عنوان مشاور و حامی در کنار فاطمی امین خواهیم بود، محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران با حمایت از معرفی فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی صمت گفت: دولت سیزدهم به یاری خداوند فعالیتش را آغاز کرده است و منتظر این هستیم که به زودی وزرای این دولت نیز در مسئولیت‌های خویش قرار گیرند.

به گزارش اکوپرشین به نقل از معدن‌نیوز: یکی از مسائلی که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد تغییر در جریان اقتصادی کشور است و رضایت جامعه ۸۵ میلیونی نیازمند یک تغییر در جریان اقتصادی کشور است.

بهرامن عنوان کرد: سیدرضا فاطمی امین با توجه به این‌که به عنوان وزیر پیشنهادی صمت در دولت سیزدهم، از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است با این وزارتخانه آشنایی دارد و قطعا می‌تواند مسیر خوبی را جهت برطرف کردن بخشی از مسائل و موانع جامعه صنعتی کشور در جهت رشد و به روایتی نگاه به جهش صادراتی در بخش تولید پایش نماید.

وی افزود: قطعا شخص وزیر به تنهایی نمی‌تواند این جریان را به سرانجام برساند بلکه با قرار گرفتن نیروهای در کنار ایشان باید هر کدام مسئولیت مدیریتی جریان را به طور کامل برعهده داشته باشند، مدیرانی که با نگاه توسعه‌ای خود جریان توسعه را تعریف کنند. نگاه توسعه‌ای در هر بخشی باید با آن بخش تعریف شود برای نمونه بخش معدن با نگاه به توسعه معدنی جریان خود را تعریف می‌کند.

رییس خانه معدن ایران ادامه داد: بخش معدن یک بخش مزیتی است و باید اقدامات در این بخش به گونه‌ای تعریف شود که بتواند جریان اقتصاد کشور را در مسیری که امروز ما به عنوان ظرفیت تعریف می‌کنیم به معنای واقعی ادعا کند لذا نیازمند یک نگرش در روند فکری است و ما باید در این مسیر برنامه توسعه‌ای برای خود تعریف کنیم.

باید یک تغییر در جریان اقتصادی معدنی ایجاد شود که این موضوع به کارنامه ما در گذشته باز می‌گردد.

اگر در سال گذشته ۷٫۵ میلیارد دلار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشور بوده است باید در ابتدا مشخص کنیم طی ۴ سال آِینده می‌خواهیم در این بخش چه سهمی داشته باشیم و قطعا می‌توانیم این سهم را به ۲ برابر ارتقا دهیم. باید در این زمینه سندی تعریف شود که آقای فاطمی امین می‌تواند این سند را تعریف کند و خانه معدن قطعا حامی مسائل و مواردی است که ایشان در برنامه خودش تدوین نموده است.

به گفته‌ی بهرامن خانه معدن ایران به عنوان مشاور در کنار آقای فاطمی امین است تا ایشان بتواند به اهدافش در جریان توسعه معدنی و توسعه اقتصادی برسد. باید آینده اقتصاد معدنی را در مناطق مرزی فعال کنیم یعنی یک حرکت نو در این زمینه ایجاد کنیم که قطعا تاکنون وجود نداشته است و فاطمی امین می‌تواند با تفکر توسعه‌ای که در ایشان وجود دارد به راحتی این کار را عملیاتی کند اما به همراه نیروهای خودش.

وی همچنین گفت: تشکل‌ها و NGO‌های معدنی در مجموع در کنار سیاست‌های ایشان قرار دارند و می‌توانند با برنامه‌ها و اطلاعاتی که در اختیار ایشان قرار می‌دهند به هم مشاوره دهند و با این کار ریسک در تصمیم‌سازی‌ها به حداقل خواهد رسید.

رییس خانه معدن ایران تاکید کرد: توسعه در صادرات قاعدتا نیازمند نوآوری در تفکرات است و نیاز به استفاده از تجربیات تشکل‌های تخصصی دارد تا بتوانیم توسعه را در این بخش از اقتصاد کشور ایجاد کنیم. این مجموعه نگاه‌های بخش خصوصی است که از ایشان انتظار می‌رود و خانه معدن ایران قطعا پشتیبان ایشان در تمام مسیر و راه برای رسیدن به اهداف خواهد بود.

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران: به عنوان مشاور و حامی در کنار فاطمی امین خواهیم بود

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false