×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

جلسه مجازی افتتاح کارت الکترونیکی شهروندی(ماکا) و سیم کارت «مکران تل» با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، معاونین و مدیران ستادی، مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری چابهار، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت بهاران روز سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

به گزارش اکوپرشین: علیرضا کیهان‌پور، مدیر اطلاع‌رسانی و همکاری‌های بین‌المللی اتحادیه سراسری صیادی ایران: مهندس گلشنی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار با اشاره به ضرورت و اهمیت موضوع اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در حوزه صید و صیادی، موضوع خدماتی است که در این حوزه برای ارائه آنها نیازمند هم افزایی خیلی زیادی به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بین بخش‌های مختلف هستیم.

علیرضا کیهان‌پور، مدیر اطلاع‌رسانی و همکاری‌های بین‌المللی اتحادیه سراسری صیادی ایران+اکوپرشین
علیرضا کیهان‌پور، مدیر اطلاع‌رسانی و همکاری‌های بین‌المللی اتحادیه سراسری صیادی ایران

وی اشاره کرد: با توجه به این که جامعه شیلاتی در صنعت شیلات و در زیربخش آن، صید و صیادی یکی از مهم ترین بخش‌ها است، سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه اجرای مسئولیت‌های خود استفاده از این خدمات برای جامعه صیادی را به صورت الکترونیکی را در دستورکار خود قرارداده است.

خوشبختانه مجموعه بهاران ضمن استقبال از این موضوع، به طور جدی وارد فاز اجرایی شدند که درنهایت موفق شدیم در عید فطر با حضور رئیس جمهور آن را رونمایی نماییم.

گلشنی در ادامه افزود: در این جلسه بهره‌برداری از این خدمات را در اولین لایه ازمخاطبین خود یعنی جامعه صیادی با حضور مدعوین محترم در سازمان شیلات و استان‌ها افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع در جامعه صیادی گفت: تامین مواد غذایی،عوارض بندری، سوخت، تعرفه صید و همه خدمات بهداشتی و درمانی جامعه پرمخاطب صیادی از موضوعات مهم  سازمان شیلات ایران است که با هم افزایی سازمان منطقه آزاد چابهار و به خصوص مجموعه بهاران، امروز بهره‌برداری الکترونیکی از خدمات مذکور را رونمایی و افتتاح می‌کنیم.

دکتر خون میرزایی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای این هفته اظهار داشت: عمده فعالیت‌های صید و صیادی ما به لحاظ ظرفیت در جنوب متمرکز است بیش از ۶۰۰ هزار تن ازکل  700 هزار تن صید ما در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان صورت می‌گیرد که عمده این صید در محدوده سواحل مکران است درچهارشهرستان جنوبی استان سیستان و بلوچستان و سه شهرستان شرقی استان هرمزگان.

وی افزود: به موازات این تولید، بدیهی است که بخش اعظم جامعه صیادی ما در منطقه هستند و به تبع آن، صنایع شیلاتی وابسته به این صیدهم به طور عمده در این استان‌ها متمرکز است و علاوه بر فعالیت‌های آبزی پروری ساحلی که در دو استان رخ داده است استعداد و ظرفیت تولید دو استان در عملکرد سال ۱۳۹۹ در همین بخش بوده است.

دکترخون میرزایی با تاکید بر ظرفیت‌های صید و صیادی دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان افزود:در حوزه آبزی پروری ساحلی با تمرکز بر ماهی و میگو و همچنین پرورش ماهی در قفس در محیط‌های دریایی،این دو استان ظرفیت‌های بسیارزیادی دارند به ویژه در شهرستان‌های سواحل مکران؛ و طبیعتاً این جامعه، بسیار وسیع و گسترده استو شاغلین بسیاری را دربرمی گیرد.

وی ارائه خدمات و مدیریت فعالیت‌های صیادی را نیازمند هوشمندسازی و بروزرسانی فعالیت‌ها دانست و عنوان کرد: در این زمینه هنوز به دستاوردهای مطلوب نرسیده ایم و تامین نیازمندی ها، حلقه‌های پیش و پس از تولید و سامان دهی بازار، تامین سرمایه در گردش و منابعی که مربوط به این کار است نیاز به یک بازنگری، بروزرسانی و تقویت جدی دارد، این جامعه در حوزه فعالیت‌های شیلاتی به اضافه خانوارها، جامعه بازار و مصرف‌کنندگان که بعد دریافت‌کنندگان این خدمت قرار می‌گیرند جامعه بسیار وسیعی را در جنوب کشور تشکیل می‌دهد و با تجربه موفقی که در این زمینه به دست خواهیم آورد قابل تسری به همه فعالیت‌های شیلاتی در کشور است.

رییس سازمان شیلات افزود: خوشبختانه یک برنامه وسیع، کامل و به روز برای رفع این نیازمندی‌ها تهیه شده است. با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه هلدینگ بهاران و همچنین پشتیبانی‌هایی که توسط همکاران در سازمان منطقه آزاد چابهار و شرکت سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، امیدواریم  این هم افزایی تحت حمایت استانداری به عنوان استان پایلوت و نمونه مرحله اول، با موفقیت پیش برود.

دکتر خون میرزایی ضمن ابراز خرسندی از این تفاهم و هم افزایی اشاره کرد:امیدوارم این خدمت برای آینده توسعه شیلات کشور منشاء خیر و برکت باشد، بهره‌برداری از سیم کارت حوزه سواحل جنوب مایه مباهات و سربلندی است. امیدوارم تفاهم نامه سه جانبه بسترساز این خدمات باشد.

وی در پایان افزود: توسعه زیرساخت‌ها و اسکله‌ها حسب تاکید استاندارسیستان و بلوچستان، در دستور کار جدی سازمان شیلات ایران است تا به بهره‌برداری نهایی برسد و در همه زمینه ها، توسعه استان و توسعه سواحل مکران به عنوان الویت‌های کاری سازمان شیلات ایران مطرح است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false