×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
چیچو فرانکو‌های هیچ کاره دنبال پست و مقام نه حل مشکل مردم

چیچو فرانکو‌های هیچ کاره دنبال پست و مقام نه حل مشکل مردم،  فخرالدین احمدی مسئول حوزه آبزیان اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی می‌گوید: قیمت ماهی شیر نسبت به سال گذشته بیش از ۱٠٠ درصد افزایش داشته و کیلویی ۲٠٠ هزار تومان شده است.

به گزارش اکوپرشین، علیرضا کیهان‌پور: در این شرایط و گرانی ماهی تقاضای مردم برای خرید گوشت و ماهی بسیار کم شده و مجبورند برای تأمین پروتئین فقط مرغ بخورند که آن هم گران شده است.

قزل‌آلا هم که قیمت نسبتا مناسبی داشت به دلیل تقاضای زیاد مردم و عرضه کم حدودا ۵٠ درصد افزایش داشته و از کیلویی ۴٠ هزار تومان به ۶۵ هزار تومان رسیده است.

واسطه‌ها و افراد سودجو یعنی کارخانه‌های تولیدکننده مواد غذایی عامل افزایش قیمت ماهی هستند. آن‌ها با ایجاد انحصار تمام ماهی‌های پرورش‌ یافته را خریداری کرده و قیمت ماهی را افزایش می‌دهند.

 همه می‌دانند که از هر نظر گوشت مرغ و جوجه از حیث قیمت و تنوع و سالم بودن به نسبت گوشت قرمز، آبزیان، انواع طیور، بلدر چین، سوسیس، کالباس، کنسرو ماهی تن و…مورد اقبال بیشتر طیف وسیعی از مصرف کنندگان قرار دارد و وظیفه دستگاه‌های مسوول، نظارتی و حمایتی این است که فقط به فکر پست و مقام نباشند و فکری به حال گرانی نامتعارف انواع آبزیان به ویژه ماهیان دریایی، پرورشی و صنعتی ماکول آن هم در روزهای گرم سال که منطقا منحنی مصرف به دلیل ویتامین‌های محلول در چربی مانند A/D/E/K در گوشت ماهی با سیستم گوارشی برخی مصرف کنندگان و فساد نعشی احتمالی در فصول گرم سال سازگار نباشد روبه روند کاهش مصرف و لذا پایین بوده و نباید این گرانی افسار گسیخته باشد.

در دهه هفتاد میلادی دو هنرپیشه ایتالیایی که در نقش آتش نشان در فیلم‌های کمدی ایفای نقش می‌کردند اما با همه خوش مزه گی‌ها وخنداندن مخاطب اما و ولی به موقع آتش را حسب ماموریت محوله خاموش می‌کردند و به چیچو ( کاراکتر قد کوتاه) و فرانکو( کاراکتر قد بلند) معروف بودند و وظیفه شناس بودند اما این چیچو- فرانکو‌های ماهی فروش ما در بخش ماهیان پرورشی و دریایی در قامت بخش دولتی، نیمه دولتی، خصوصی، تعاونی و اتحادیه‌ها حریف سوداگران و واسطه‌های معلوم الحال و شناخته شده و شناسنامه دار هم نبوده وفقط دنبال مناصب و بالارفتن از نردبان ترقی از طریق شانه‌های مردم هستند چون بی انگیزه گی و منفعل شدن مشخصه بارز شخصیت نقابدار آنان است وفقط عشق تلویزیون و مصاحبه درمانی هستند تا راهگشای تعدیل قیمت‌ها برای افزایش مصرف ماهی و توجه به رعایت منشور اداری و اخلاقی در انجام کار موظف خویش!!! واگر غیر این است لطفا برای تنویر افکار عمومی گزارش عملکرد میدانی قیمت و عرضه انواع آبزیان را اعلام نمائید.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false