×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
حمایت ۶۰ میلیاردریالی از راه اندازی طرح پرورش ماهی در قفس

در سواحل بندر خورشهاب شهرستان تنگستان و در آب‌های نیلگون خلیج فارس‌، طرح پرورش ماهی در قفس الیاس احمدی قرار گرفته که با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن در یک دوره ۶ ماهه و با حمایت بانک کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است و در دستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی و تامین گوشت ماهی مورد نیاز، نقش مهمی دارد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این طرح  با سرمایه‌گذاری ۱۴۳ میلیارد ریال با هدف عمران و آبادی بنادر استان، ارزآوری و درآمد ملی، بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و کاهش فشار در برداشت ذخایر طبیعی و همینطور هدایت و جهت‌گیری صیادان و تشکل‌های صیادی به سمت آبزی پروری، به بهره‌برداری رسیده است.

 بر اساس این گزارش، طرح پرورش ماهی در قفس احمدی با استفاده از تسهیلات ۶۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی و از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ساخته شده که به تولید ماهی سیباس می‌پردازد.

این نوع ماهی از مهمترین گونه‌های مورد علاقه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است و توجه ویژه به صادرات این ماهی از برنامه‌های مهم مجری طرح است.

این طرح با تلاش نیروهای بومی استان به مدت ۶ ماه در داخل کشور با تعداد ۴ قفس و با ظرفیت هر قفس ۱۲۵ تن در سال مونتاژ و ساخته شده است.

شایان ذکر است، از دیگر قابلیت‌های روش Cage Culture اشتغالزایی آن است که به ویژه در مناطق محروم و توسعه نیافته، برای جوانان ایجاد اشتغال و رفاه کرده و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۱۵ نفر را فراهم کرده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false