×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خرید تضمینی ۴.۸ میلیون تن گندم تاکنون

خرید تضمینی ۴.۸ میلیون تن گندم تاکنون،۲۵ هزار میلیارد تومان از طلب گندمکاران ظرف دیروز و امروز به حساب‌شان واریز شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح گندم وزارتخانه با بیان این مطلب گفت: با واریز مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان به حساب گندمکاران در روزهای ۳ و ۴ تیر ماه، مجموع پرداختی‌ها بابت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به ۵۰.۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سهراب سهرابی افزود: گندمکارانی که محصول خود را تا یکم تیر ماه به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل داده‌اند، وجه طلب‌شان را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم تاکنون به ۴.۸ میلیون تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد و در مقایسه به مدت مشابه در دو سال گذشته ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سهرابی اظهار داشت: عملیات برداشت گندم در اقلیم‌های معتدل و سرد کشور همچنان ادامه دارد.

وی بار دیگر افزایش توزیع بذور گواهی شده به کشاورزان، افزایش مصرف کودهای پتاسه و فسفاته، ادامه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح ۴.۲ میلیون هکتار برای سومین سال، اجرای کشاورزی قراردادی، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری و توسعه مکانیزاسیون را از مهمترین دلایل افزایش تولید و خرید تضمینی در سال زراعی جاری برشمرد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، وضعیت تولید گندم در اراضی آبی و دیم طی امسال را به جز در استان‌های گلستان، بخش‌هایی از قزوین، شمال اردبیل، خراسان رضوی و شمالی خوب ارزیابی کرد‌.

 وی گفت: در این استان‌ها میزان بارندگی بین ۲۰ تا ۵۳ درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false