×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
راه‌اندازی ۲۵ کارگاه و ۱۵ غرفه صنایع دستی با هدف اشتغال‌زایی معلولان

راه‌اندازی ۲۵ کارگاه و ۱۵ غرفه صنایع دستی با هدف اشتغال‌زایی معلولان، طی چند آیین جداگانه، ۲۵ کارگاه و ۱۵ غرفه صنایع دستی در فارس با هدف اشتغال‌زایی، توانمندسازی معلولان و افزایش تولید در شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اکوپرشین به نقل از شهرمردم: عباس امیری: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در خصوص راه‌اندازی این کارگاه‌ها گفت: بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین این اداره کل و اداره کل بهزیستی فارس، با هدف اشتغال‌زایی، توانمندسازی معلولان و افزایش تولید، ۲۵  کارگاه و ۱۵ غرفه صنایع دستی در شیراز به بهره‌برداری رسید.

موید محسن‌نژاد با بیان این که ۸۰ نفر به صورت مستقیم در این کارگاه‌ها و غرفه‌ها مشغول به کار شدند، افزود: بر اساس تفاهم نامه، استادکاران صنایع دستی، ۲۴۰ نفر از مددجویان بهزستی را در رشته‌های مختلف صنایع دستی آموزش خواهند داد.

وی ادامه داد: ۱۵ رشته صنایع دستی در کارگاه‌های ایجاد شده فعال است و دیگر رشته‌های صنایع دستی در آینده‌ای نزدیک به جمع این رشته‌ها افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: تولید ارزان و افزایش فروش محصولات صنایع دستی، از دستاورد‌های این برنامه است.

به گفته محسن نژاد، تفاهم نامه اداره‌های کل بهزیستی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به زودی در دیگر شهرستان‌های فارس اجرا می‌شود.

راهبرد اصلی بهزیستی توانمندسازی است

مدیر کل بهزیستی استان فارس نیز در این مراسم گفت: راهبرد اصلی بهزیستی توانمندسازی است و حلقه مفقوده آن بحث اشتغال است.

هوشیار ادامه داد بر اساس این حرکت ارزشمندی که صورت گرفته افراد تحت پوشش آموزش میبینند و محصولات آنان در فروشگاه دائمی که در محل ساختمان بهزیستی در خیابان پوستچی دایر شده است به فروش می‌رسد.

اصالت و هویت ما رشته‌های خاص خودمان است

بهزاد احمدی فارسانی، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز گفت: اصالت و هویت ما رشته‌های خاص خودمان مانند جووک، خاتم، گل و مرغ، قلمزنی، کاشی هفت رنگ، حکاکی روی سنگ و چرم و تقویت توجه استان به صنایع دستی است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false