×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تعیین قیمت مرغ با انصاف فروشندگان

تعیین قیمت مرغ با انصاف فروشندگان؛ در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در مرغداری ۶۰ هزار تومان و در بازار باتوجه به انصاف فروشندگان ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش  اکوپرشین به نقل از صنعت‌صنف، قیمت مرغ در ماه‌های گذشته افزایش یافته و تا هر‌ کیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور درباره دلایل افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: عرضه مرغ در بازار کاهش یافته و با کمبود مرغ در بازار روبه‌رو هستیم به همین خاطر قیمت مرغ نیز در بازار افزایش یافته است.

پرویز فروغی افزود: قرار بود حدود ۱۱۰ میلیون قطعه مرغ در ماه تولید شود اما به نظر می‌رسد این حجم از تولید محقق نشده است.

وی تصریح کرد: بعد از برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ نهاده‌های دامی هزینه‌های تولید مرغ افزایش یافته است که این امر باعث شده برخی از تولیدکنندگان سرمایه در گردش لازم برای تولید را نداشته باشند به همین دلیل تولید را متوقف کرده‌اند یا با ظرفیت پایینی تولید می‌کنند.

فروغی اظهار داشت: مبلغ مورد نیاز برای جوجه‌ریزی در یک واحد ۲۰ هزار واحدی مرغ ۴ تا ۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش است که برخی مرغداران نمی‌توانند آن را تامین کنند به همین دلیل تولید نیز کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با وجود وعده‌های داده شده برای تامین سرمایه در گردش مرغداران به صورت اعتباری، این مهم نیز محقق نشده است.

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور ادامه داد: از طرفی نیز باتوجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، تقاضا برای مرغ که ارزان‌تر است را افزایش داده است.

وی گفت: قیمت مصوب مرغ زنده ۵۲ هزار تومان و برای مصرف‌کننده ۷۳ هزار تومان است اما در حال حاضر هزینه تولید مرغ زنده تا ۵۷ هزار تومان افزایش یافته است و این محصول درب مرغداری ۶۰ هزار تومان و در بازار باتوجه به انصاف فروشندگان ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

فروغی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی نیز باید بر قیمت این محصول در بازار نظارت داشته باشند تا مرغ با قیمت مناسب‌تری به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی با بیان اینکه اگر دولت دست از سر مرغ بردارد و قیمتگذاری دستور نداشته باشد، تولید و نرخ این محصول متعادل می‌شود، تصریح کرد: عرضه و تقاضا خود قیمت مرغ را تعیین می‌کند و در صورتی که قیمت مرغ در بازار بالا رود و مردم خرید نکنند، تولیدکنندگان نیز مجبور به کاهش قیمت می‌شوند.

وی در پاسخ به وضعیت تامین نهاده‌های مرغداران اضافه کرد: کمبود در تامین نهاده ها وجود ندارد اما با این وجود بسیاری از مرغداران توان خرید نهاده مورد نیاز را ندارد.

بنابر اعلام تسنیم، پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات نهاده‌های دامی و تامین نهاده‌ها با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان (افزایش ۷ برابری)، برخی مرغداران نتوانستند سرمایه در گردش لازم برای تامین نهاده‌های دامی را تامین کنند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false