×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کشاورزان متقاضی ایجاد گلخانه از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند

کشاورزان متقاضی ایجاد گلخانه از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند، موسسه صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و شرکت پارس سبحان بوذرجمهر برای ایجاد تسهیلات ویژه برای کشاورزان متقاضی تاسیس گلخانه تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی موسسه صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور : مدیر عامل شرکت پارس سبحان بوذرجمهر پیش از امضای تفاهمنامه در باره فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت پارس سبحان بوذرجمهر که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۳ آغاز کرد زیر مجموعه گروه صنعتی بوذرجمهر است و سازه‌های فلزی تولید می‌کند.

این شرکت ابتدا در زمینه قالب‌های فلزی و استراکچرهای فلزی فعالیت داشت، اما چند سالی است که در زمینه تولید سازه‌های گلخانه‌ای و سوله‌های مرغداری و دامداری فعالیت می‌کند.

محمدمهدی ناظرفصیحی با اعلام اینکه ماشین‌آلات و دستگاه‌های کارخانه به روز است، افزود: در حال حاضر، تلاش می‌کنیم با توجه به دانش و توانی که در مجموعه ما وجود دارد و با استفاده از منابع مالی که می‌توانیم فراهم بکنیم با کمک صندوق مشترک استانها برای آن دسته از کشاورزان عزیز یا گلخانه دارانی که می‌خواهند گلخانه تاسیس و در زمینه کشت گلخانه‌ای فعالیت کنند منابع مالی اختصاص بدهیم.

 وی در ادامه تصریح کرد: برای تامین منابع مالی کشاورزان متقاضی ایجاد گلخانه با باز کردن ال سی از طریق بانک‌ها می‌توانیم بخش عمده و اصلی هزینه تاسیس گلخانه را که سازه‌های فلزی است، با بازپرداخت‌های سه تا شش ماهه فراهم کنیم .

بومی‌سازی سازه‌های فلزی

ناظر فصیحی به بومی‌سازی سازه‌های فلزی برای ساخت گلخانه اشاره کرد و گفت: این سازه‌ها قبلا از کشورهای خارجی به ایران وارد می‌شد اما با بومی‌سازی در شرکت پارس سبحان بوذرجمهر، این سازه‌ها را با همان کیفیتی که سازه‌های خارجی دارد در داخل تولید می‌کنیم و درنتیجه علاوه بر اینکه جلوی خروج ارز ازکشور را گرفتیم گردش مالی ایجاد کردیم و با ایجاد گردش مالی، هم برای صنعت که خود ما هستیم و هم برای بخش کشاورزی اشتغال پایدار ایجاد کردیم.

وی در پایان از ودود حیدری مقدم، مدیر عامل صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تشکر کرد و گفت: امیدواریم با ارتباط و تعامل خوبی که میان ما و صندوق مشترک استان‌ها وجود دارد بتوانیم در ارتقای کشاورزی کشور و کمک به جامعه کشاورزی موثر باشیم.

تسهیل‌گری در فرآیند انجام تشریفات اداری برای تاسیس گلخانه

مدیر عامل موسسه صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با ضرورت فراهم کردن بستر مناسب برای ورود بخش خصوصی به کشاورزی گفت: نقش صندوق بیشتر در ضمانت اجرایی برای بازار هدفی است که گلخانه دارها و عموما دامدارها و مرغدارها و افرادی است که می‌خواهند سوله ایجاد کنند.

همان طور که آقای مهندس فصیحی گفتند بخش اعظم سرمایه، سرمایه اولیه است که صندوق می‌تواند با سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم آن را تامین کند، با این توضیح که صندوق یک ابزار تعهدی در استحکام این قرارداد بوجود می‌آورد که طرفین بتوانند به اهداف خود برسند .

 ودود حیدری مقدم در باره دیگر اقدامات موسسه صندوق مشترک استانها برای ایجاد گلخانه تصریح کرد : موسسه صندوق مشترک استانها، مکان‌هایی را شناسایی می‌کند که واجد شرایط ساخت گلخانه باشد و برای متقاضیانی که به دنبال اخذ مجوز‌های گلخانه هستند می‌تواند در فرایند انجام تشریفات اداری تسهیل‌گری ایجاد کند .

وی به نقش صندوق در ارائه مشاوره در زمینه بازارهای هدف به متقاضیان ساخت گلخانه و گلخانه داران در روستاهای سراسر کشور اشاره کرد و گفت: صندوق با بازارسازی و بازاریابی برای محصولات کشاورزی که باعث رشد کامل و تولید هدفمند کشاورزی می‌شود بستر مناسب را برای اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

در این پروسه کلی تلاش می‌کنیم از یک سو، با همکاری بخش خصوصی، زمان بازپرداخت سه تا شش ماهه بخش عمده هزینه ایجاد گلخانه را که همان سازه‌های فلزی است برای متقاضی گلخانه فراهم کنیم و از سوی دیگر، شرایط عرضه محصولات گلخانه‌ای در بازار هدف را ایجاد کنیم.

علاوه براین، با هدف تکمیل زنجیره تولید، گلخانه دارها از پوشش گلخانه، انواع بذر گلخانه و نهاده‌های مورد نیازشان بهره‌مند شوند.

حیدری مقدم تاکید کرد: این فرمول را می‌توانیم برای همه گلخانه دارها، مرغدارها، دامدارها و سایر بازارهای هدفی که داریم اجرایی کنیم و در مرحله نهایی که تکمیل زنجیره تولید تا رساندن بار و محصول به بازار هدف برای بازرگانان است می‌توانیم بر اساس استانداردهای تعریف شده در قالب کشاورزی قراردادی تولید کننده‌ای برای بازار هدف باشیم.

چگونگی دریافت مشاوره برای برخورداری از تسهیلات ایجاد گلخانه

مدیر عامل موسسه صندوق مشترک استانها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در پایان ضمن تشکر از همکاری شرکت پارس سبحان بوذرجمهر گفت: کشاورزان سراسر کشور که متقاضی ایجاد گلخانه هستند می‌توانند درخواست خود را برای دریافت مشاوره اولیه و اخذ مجوزها از طریق پیام رسان «ایتا» و « بله» به شماره ۰۹۲۲۲۸۳۰۸۱۵ و یا سایت موسسه صندوق به نشانی https://www.agrieng.org/ اعلام کنند تا در صورت احراز شرایط، اقدامات لازم صورت گیرد.

ورود بخش خصوصی برای تولیدات هدفمند محصولات صیفی و زنجیره غذایی

ولی‌الله آقایارزاده مشاور ویژه اقتصادی صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در این خصوص گفتند که ورود بخش خصوصی در راستای کمک به رشد کشاورزی گلخانه‌ای که  کمک بسیار زیادی به تولیدات هدفمند محصولات صیفی و زنجیره غذایی کشور را دارند حائز اهمیت می‌باشد و در بلند مدت به اقتصاد کشاورزی کمک شایانی خواهد نمود، ایشان خاطر نشان کردند که باید برای بخش خصوصی در کشاورزی جذابیت ایجاد نمود تا رغبت حضور پیدا کند برای سرمایه‌گذرای.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false