×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تخصیص و تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی از مرز ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار گذشت

بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، از ابتدای امسال تاکنون برای واردات دارو، مواد اولیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی مجموعا ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار ارز تخصیص داده که بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار آن تامین و پرداخت شده است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، مصطفی قمری‌وفا مدیر روابط عمومی این بانک با اعلام این که میزان ارز تامین شده برای واردات دارو ، تجهیزات پزشکی ،شیر خشک و مواد اولیه آنها از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است گفت: تامین و تخصیص ارز برای دارو، ماده اولیه دارو، ملزومات دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیرخشک، ماده اولیه آن و مکمل‌های مربوطه با توجه به اولویت‌های اعلامی از سوی دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد.

قمری‌وفا تصریح کرد: بانک مرکزی همچنین از ابتدای سال تا ۲۵ مهرماه بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر دستگاه توسط سازمان غذا و دارو، فقط برای واردات شیرخشک، ماده اولیه و مکمل‌ها و بهداشتی با ارز ترجیحی مجموعا ۱۵۶ میلیون دلار تخصیص داده که ۱۰۶ میلیون دلار آن تامین و پرداخت شده است.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: دو روز پیش نیز سازمان غذا و دارو برای واردات شیرخشک، ماده اولیه و مکمل‌ها با اولویت به میزان ۱۲ میلیون دلار در قالب ارز ترجیحی ثبت سفارش کرد که بانک مرکزی هم بلافاصله ارز آنرا تامین کرد و طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

بر این اساس، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تاکنون هر ثبت سفارشی را که در حوزه دارو و شیرخشک، با اولویت ارسال کرده‌ است بانک مرکزی ارز آنرا بلافاصله تخصیص داده و تامین کرده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false