×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ایجاد یک گمرک استاندارد در تهران

ایجاد یک گمرک استاندارد در تهران؛ گمرک و اتاق بازرگانی تهران با امضای تفاهم‌نامه همکاری، توافق کردند یک گمرک استاندارد در تهران ایجاد شود.

به گزارش اکوپرشین، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و گمرک جمهوری اسلامی ایران با امضای یک تفاهم‌نامه همکاری، نسبت به همکاری دوجانبه برای تسهیل امور تجارت خارجی، حمایت از فعالان اقتصادی و تسهیل در اجرای قوانین، بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، فنی و پژوهشی طرفین و همچنین ایجاد میز خدمت برای دریافت مشکلات اعضای اتاق متعهد شدند.

رئیس اتاق تهران در ابتدای این جلسه گفت: رئیس‌کل گمرک ازجمله مدیران دولتی است که از زمان معرفی توسط دولت برای حضور در هیات نمایندگان، به‌صورت مستمر و موثری در جلسات حضور داشته و در تسهیل امور صاحبان کسب‌وکار و کاهش بوروکراسی در این بخش اقدامات شایسته‌ای را به انجام رسانده است.

محمود نجفی عرب با بیان اینکه مطول بودن بوروکراسی در دستگاه‌های اجرایی ازجمله گمرک منافعی را برای گروهی به همراه دارد، افزود: گمرک ایران در دوره اخیر تلاش کرده با این پدیده مقابله کند. ما هم در اتاق حامی اقداماتی هستیم که برای تسهیل امور شکل گرفته و به انجام می‌رسد.

سپس رئیس‌کل گمرک ایران با اشاره به مفاهمه شفاهی خود با رئیس اتاق تهران برای اجرای طرح‌های مشترک گفت: پیشنهاد آقای نجفی عرب آن بود که این طرح‌ها در چارچوب و شرح وظایف مشخص به اجرا درآید و بر این اساس، انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری در دستورکار قرار گرفت.

محمد رضوانی‌فر در ادامه با اشاره به برخی مفاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: در این سند همکاری، قرار شده است که گمرک در تدوین یا اصلاح شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها از اتاق کمک بگیرد. همچنین در کمیته‌ها و جلسات متناسب با موضوعات به ویژه در زمینه تعیین ارزش از همکاری اتاق بهره خواهیم جست.

ایجاد یک گمرک استاندارد در تهران، برپایی دوره‌های آموزشی دو سویه و استفاده از ظرفیت پژوهشی اتاق تهران ازجمله موارد دیگری بود که رئیس گمرک به عنوان بندهای این مفاهمه مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ایجاد میز خدمت با جدول زمانی مشخص یکی دیگر از بندهای مورد توافق است به شکلی که صاحبان کالا و تجار بتوانند مشکلات خود در ارتباط با گمرک را مطرح کنند.

رضوانی‌فر به این نکته اشاره کرد که هرچه عملیات واردات و صادرات تسهیل شود، نه تنها اهداف تعیین شده در گمرک را محقق می‌کند بلکه وصول درآمد دولت نیز افزایش می‌یابد.

به گفته او، پس از نفت و مالیات، درآمدهای گمرکی به عنوان بزرگترین منبع درآمد دولت به حساب می‌آید و در سال جاری بالغ‌بر ۱۱۵ هزار میلیارد تومان از ناحیه گمرک به خزانه واریز شده و به طور متوسط حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد وصول درآمدها به خزانه حاصل شده است.

رضوانی‌فر خاطرنشان کرد که که گمرک تمام قد در خدمت بخش خصوصی خواهد بود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false