×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کاهش ناترازی بنزین با وارد شدن خودروهای برقی و هیبریدی

عضو کمیسیون برنامه بودجه به بیان توضیحاتی درباره معضل ناترازی بنزین در کشور و راه کار رهایی از این مشکل پرداخت.

به گزارش اکوپرشین به نقل از مهر، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره‌ی ناترازی رخ داده در حوزه‌ی بنزین در کشور و راهکار رهایی از این مشکل گفت: ما برای رهایی از معضل ناترازی بنزین باید به سمت توسعه‌ی خودروهای برقی حرکت کنیم، سوخت CNG را در کشور توسعه دهیم و همچنین به سوخت LPG نیز باید توجه کرده و جایگاه‌های مورد نظر برای این دو سوخت را در کشور توسعه دهیم.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر باید خودروسازان و واردکنندگان خودرو را ملزم کنیم تا استانداردهایشان را افزایش دهند، تا بتوانیم خودروهای با مصرف سوخت کمتر را تولید و یا به کشور وارد کنیم.

قادری توضیح داد: ما اگر بتوانیم خودروهای با کیفیت‌تر در داخل کشور تولید کنیم، که مصرف بنزین آنها پایین‌تر باشد. در واقع می‌توانیم بخش زیادی از ناترازی بنزین را با این راهکار حل کنیم، زیرا خودروهای موجود در کشور ما به میزان خیلی بالایی از بنزین استفاده می‌کنند و مصرف سوخت آن‌ها بالا است. در صورتی که مصرف بنزین در خودروهای خارجی تا این حد بالا نیست.

این نماینده‌ی مجلس یازدهم بیان کرد: از سوی دیگر بحث خروج خودروهای فرسوده از گردونه‌ی حمل و نقل کشور باید جدی‌تر مورد توجه قرار بگیرد و در وضع عوارض بر خودروهای با مصرف بالا نیز باید دقت کنیم تا مصرف بنزین را در کشور کاهش دهیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه اگر این چند کار را در کنار یکدیگر انجام دهیم می‌توانیم مصرف بنزین را تا حدودی کاهش دهیم خاطرنشان کرد: اما اگر این مصرف بنزین که در سال جاری آن را تجربه کردیم پایین نیاید با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم شد. زیرا منابعی برای واردات بنزین در این شرایط نداریم.

قادری گفت: ما باید به سمت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی نیز برویم و باید خودروهای با سوخت LPG و CNG را نیز در کشور بیش از این توسعه بدهیم و همچنین خودروسازان باید به سمت تولید خودروهای برقی بروند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: با استفاده از خودروهای برقی علاوه بر کاهش مصرف بنزین می‌توان آلودگی شهرهای بزرگ را نیز برطرف کرد. این خودروها برای شارژ خود می‌توانند از ساعت ۱۲ تا ۶ صبح استفاده کنند زیرا در این زمان مصرف برق پایین است و مشکلی به وجود نمی‌آید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در نیمه شب ما برق اضافی داریم و با شارژ خودروهای برقی و هیبریدی تعادل و توازن در مصرف برق ایجاد می‌شود.

در حال حاضر ما ناچاریم نیروگاه‌ها را ساعت ۱۲ شب خاموش کنیم ولی اگر ۱۲ شب تا ۶ صبح مصرف برق داشته باشیم برای تولیدکنندگان برق نیز مزیت ایجاد می‌شود، تا نیروگاه‌ها را خاموش نکنند و مصرف برق آن‌ها بالا برود و کارشان را توجیه پذیر کند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false